loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 57: عقاب در آتش (روایتی از شکست آمریکا در طبس)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده عباس آقایی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 118

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24514 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

عقیده ی دیرین و راستین مسلمانان بلکه همه ی موحدان برآن است که عالم، عرصه و صحنه ی تحقق یافتن سنت های الهی است. سنت های تحویل و تبدیل ناپذیری که همواره در هر دوره به شکلی، نگاهبان حق و حقیقت و اداره کننده ی باطنی تحولات و تغیرات اند. انقلاب اسلامی ایران، همان گونه که آیه و مصداقی از سنت فتح و نصرت مستضعفان می باشد، در درون خود آیینه و مجلای ده ها نقطه ی عطف از تاریخ سیطره و حاکمیت خط حقیقت بر جریان باطل و تبار شیطان است و برای آنان که قیام را بر قعود ترجیح داده اند، در قالب هدایت ها و امدادهای غیبی و خفی، ظاهر می گردد.

واکنش ها، مقاومت ها و توطئه هایی را که علیه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در ایران به انجام رسید می توان در سه دوره ی «پیروزی تا آغاز تجاوز نظامی»، «جنگ تحمیلی» و «پس از قطعنامه» بررسی کرد که به ترتیب صبغه و صورت «نفاق و نفوذ، حذف از درون»، «تهاجم نظامی _ امنیتی» و «اقتصادی _ فرهنگی» داشته است. جدی ترین تحولات دوره ی اول، تسخیر انقلابی سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 1358 بود که در واکنش به عمق توطئه گری و اخلال در نظم سیاسی کشور و منطقه، به وسیله ی جاسوسان این لانه ی قدیمی آمریکایی ها صورت گرفت.

به این خاطر، ایالات متحده سخت متحیر شد و حمله به ایران را به اجرا گذاشت که به ظاهر، برای نجات دیپلمات های به گروگان گرفته شده بود اما همراه با حمله به موقعیت های حیاتی پایتخت، تجاوز به تمامیت ارضی یک کشور مستقل را در پی داشت؛ اما نهایت به یک رسوایی بزرگ بین المللی تبدیل شد. این کتاب به شرح ماجرای شکست تجاوز نظامی آمریکا در صحرای طبس در اثر گرفتار شدن در توفان شن می پردازد. مرکز اسناد انقلاب اسلامی امید دارد با تألیف و انتشار این اثر، که روایتی مختصر از شکست سنگین این دسیسه در صحرای طبس است، در تبیین عینی حقیقت انقلاب اسلامی به خصوص برای مخاطبان جوان خود، گامی برداشته باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما