loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 55: شهر هزار سنگر (روایتی از مقاومت تاریخی مردم شهر آمل)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده سیمین رهگذر

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 148

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

روایتی از مقاومت تاریخی مردم شهر آمل صفحات کتاب تاریخ پر است از داستان های پایداری و ایستادگی منادیان حق و حقیقت در مقابل توفان سهمگین ظلم و کینه. داستان زشتی ها و زیبایی ها، داستان راست ها و دروغ ها و داستان واقعیت ها و مجازها… اما آنچه فرجام را رقم می زند، باقی ماندن حق است و رفتن باطل و چه زیباست سنت «جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا»… پیروزی انقلاب اسلامی با دسیسه ها و ماجراهای پر فراز و نشیبی در کشور مصادف گردیدکه یکی بعد از دیگری، پس از برخورد با سد مستحکم و دیوار بلند اندیشه و عمل انقلابی امام و مردم منهدم می شد و تصویر مقاومت و بیداری ملتی به پاخاسته برای اسلام و قرآن را بر تارک تاریخ، منعکس می ساخت.

تصویری که در زمینه ی خود رسوایی و سرافکندگی دشمنان پر ادعای ملت های مستقل و آزاد و در رأس آنان «شیطان بزرگ» را نشان می داد. مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مجموعه ی دانستنی های انقلاب اسلامی برای جوانان، پیش از این کوشیده تا روایتی از این حماسه ها را به رشته ی تحریر درآورد که از آن جمله می توان به «توطئه ی بنی صدر»، «واقعه ی طبس»، «کودتای نوژه» و «ماجرای مهدی هاشمی» اشاره کرد.

اینک یکی دیگر از این قله های دوست داشتنی پایداری و بیداری، یعنی ماجرای حمله به شهر آمل از سوی گروهک «اتحادیه کمونیست های ایران» مورد بررسی واقع شده است. این واقعه، بیش از همه از دو نظر برجسته و الهام بخش است: اول به خاطر اوج مقاومت و حضور مردمی که خود با دست خالی، باعث دفع این توطئه و آزادی شهر از دست مهاجمان ناخوانده، بودند و این خود در کارنامه ی افتخارات شهر و اساساً ملت ما، نقطه و نکته ی غرورآمیزی است؛ ثانیاً آنچه جلب توجه می کند، عمق انگیزه و پندار آن گروهک ضدانقلابی است که واقعاً تصور می کردند مشغول آزادسازی یک شهر از اسارت یک نهضت و مکتب می باشند، غافل از آنکه همین مردم، سال ها پیش از بیدار شدن عده ای از خواب زمستانی، اعتراض کردند، خودشان به پاخاستند، نهضت به راه انداختند، همان ها هم پیروز شدند، نظام اسلامی برقرار ساختند، قانون اساسی تصویب کردند و خودشان هم با جان و دل از آن پاسداری می کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما