loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ ایران اسلامی - جلد دوم: از طلوع طاهریان تا غروب خوارزمشاهیان

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2475 10003022
115,000 103,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تاریخ ایران اسلامی عنوان کتابی است در چهار جلد که هر یک به بررسی دوره ای کوتاه یا بلند از تاریخ کشور پهناور ایران در طی قرون متمادی از ورود اسلام تا زوال پادشاهی صفوی می پردازد. هر دفتر بر حسب دوره ای که بدان تعلق دارد، به نامی خاص موسوم شده است، بدین شرح:
دفتر اول: از پیدایش اسلام تا ایران اسلامی
دفتر دوم: از طلوع طاهریان تا غروب خوارزمشاهیان
دفتر سوم: از یورش مغولان تا زوال ترکمانان
دفتر چهارم: صفویه از ظهور تا زوال

کتاب حاضر، تاریخ ایران اسلامی - دفتر دوم: از طلوع طاهریان تا غروب خوارزمشاهیان، نوشته رسول جعفریان است و در انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است. کتاب تاریخ ایران اسلامی، مروری است نسبتا گذرا به دوره ای بس طولانی از تاریخ ایران اسلامی که معرفی بیش از یازده قرن تحولات عمده سیاسی، نظامی و تا حدودی فرهنگی- تمدنی و علمی - اجتماعی ایران را در بردارد.

مخاطب این اثر به تصریح نویسنده و ناشر، نسل جوان ایرانی است و البته از این جهت کار جالب و موفقی به نظر می رسد که استقبال مخاطبان دلیل این ادعا می تواند باشد.

در این کتاب تاریخ ایران از زمان ظهور طاهریان تا زوال دولت خوارزم‌شاهی در این دفتر مورد بررسی قرار گرفته است. یعنی درست از زمانی که ایران اولین اقدام‌ برای رهایی از سلطه خلافت عباسی را به عمل آورد. هرچند استقلال کامل سیاسی پیامد این اقدام نبود و خلافت تنها نظریه قابل قبول میان مسلمانان اغلب سنی آن زمان به شمار می‌آمد، با این‌حال، به مرور و در ادامه روندی که طی آن در زمان خلافت عباسی، افرادی مستقل توفیق تصرف شهری یا منطقه‌ای را کسب می‌کردند و برای خود دولت تاسیس می‌نمودند، با حضور این سلاطین مستقل، نظریه خلیفه-سلطان نیز پدید آمد. مشخصه این دولت‌های کوچک نیز حفظ آداب و رسوم و زبان محلی بود.

کتابتاریخ ایران اسلامی - دفتر دوم: از طلوع طاهریان تا غروب خوارزمشاهیان، به روزگار طاهریان، سامانیان، علویان طبرستان، زیاریان، بویهیان، غزنویان و سلجوقیان پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیر قربانی

این کتاب تجدید چاپ از سوی انتشارات علم شده است به صورت 4 جلد در یک جلد با قیمت 75000 تومان

25 فروردین 1394

ممنون از تذکر شما

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما