loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر ادبیات داستانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران

5 (3)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده فریدون اکبری شلدره ای

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 268

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در کتاب درآمدی بر ادبیات داستانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با نگاهی به روند سیر ادبیات داستانی در ایران ، آثار موجود بررسی شده است. کتاب درآمدی بر ادبیات داستانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشته فریدون اکبری شلدره ای است و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

محور بحث این کتاب، داستان نویسی پس از انقلاب و بررسی تأثیر تحولات ناشی از این جریان مهم بر اندیشه و محتوای کار نویسندگان است. نویسنده ی کتاب درآمدی بر ادبیات داستانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش نموده با تقسیم بندی دوره های تاریخی از سال 1300 تا 1377 و توجه به رویکرد حوادث مهم و تغییرات اوضاع اجتماعی ، داستانها و نویسندگان این دوران را دسته بندی و تحلیل نماید.

جنگ، ارتحال امام (ره)، نقش و جایگاه زنان نویسنده در دهه های مختلف این دوره، تفاوت و ارزش ها و روش های غالب داستان نویسی در دوره های پیش و پس از انقلاب و چگونگی جبهه گیری نویسندگان مختلف در قبال مسائل سیاسی و اجتماعی، موضوعات محوری این اثر است. علاقه مندان به داستان می توانند از طریق مطالعه ی کتاب درآمدی بر ادبیات داستانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آثار و نویسندگان منظور نظر خود را، با دانستن جایگاه عملکردشان در ادبیات، شناخته و برگزینند و توانایی تحلیل وقایع داستان و شخصیت قهرمانان آن را بیابند. همچنین با شناختن بازتاب حوادث تاریخی بر افراد، به میزان درک صحیح تری از واقعیت های تاریخ نایل شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما