loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش شناسی علوم انسانی نزد اندیشمندان مسلمان (ارائه مدلی روش شناختی از علم اسلامی)

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25055 10003022
97,500 92,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «روش شناسی علوم انسانی نزد اندیشمندان مسلمان» پیرامون ارزیابی روش شناسی علوم انسانی اندیشمندان سرشناس جهان اسلام در چند دهه اخیر است و تلاش دارد مدل و الگویی از علم اسلامی را ارائه نماید.

ظهور جریان های احیاگرانه فکری، تلفیق میراث اسلامی با میراث تفکر مدرن، آموزش و پرورش و علم اسلامی، علم اسلامی و اجتهاد، در جستجوی علم مقدس، ارزیابی وحیانیّت قرآن زیر نور علم مدرن، پارادایم جهانی و نظام جهانی اسلامی، ارزیابی سه مدل روش شناختی از علم دینی در ایران، رئالیسم مفهومی خلاقّانه و افق و چشم اندازهای نوین به علم اسلامی فصول دهگانه این کتاب را تشکیل می دهد.

در فرازی از کتاب چنین آمده است: «ضعف، انحطاط و وابستگی جهان اسلام در عصر حاضر، مسئله ای است که بسیاری از متفکران مسلمان آن را مورد نقد و واکاوی قرار داده اند. یکی از مهم ترین دلایل این افول فکری و اجتماعی که فاروقی آن را "بیماری امت" نام گذاشته است، عدم شکل گیری علم و معرفت اسلامی است. علمی که بتواند در مقابل نظریات رقیب، از موجودیت نظری و عملی خود دفاع کند. با نگاهی به میراث علم اسلامی و وضعیت امت، اهمیت این نکته برجسته می گردد که علم اسلامی، امری مطلوب و ممکن است. مطلوبیت آن، ارجاع به نیاز حوزه های مختلف فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهان اسلام به آن دارد. شکل گیری آن نیز با شناسایی سلسله مراتب معرفتی، چگونگی تقسیم کار معرفت و در نهایت شکل گیری "روش شناسی علم اسلامی" ممکن است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما