loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزارش راهبردی فارس 3: راهکارها و راهبردهای ایالات متحده برای جنگ سایبر

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده فواد ایزدی | مهسا ماه پیشانیان

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 88

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کنترل اطلاعات از نظر کارشناسان امنیتی در موفقیت نظامی نقشی حیاتی ایفا می کند و شبکه های ارتباطی و رایانه ها به لحاظ عملیاتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بر همین اساس در دکترین حاکم بر عملیات اطلاعاتی نهادهای نظامی در سال 2006 بر اهمیت دست یابی و برتری اطلاعاتی تأکید شده است.

آمریکا پس از یازده سپتامبر 2001، جنگی را آغاز کرد که برای آن مرز و سرزمین مفهومی نداشت. این جنگ جدید که دربرگیرنده عملیات جنگ سایبر و عملیات اطلاعاتی بود به عنوان دکترین جدید و بنیادی نیروی نظامی و سیاست خارجی آمریکا اتخاذ گردید.

پیش از این نیز آمریکا برای حفظ سلطه کامل خود به سیستم جهانی با همسطح قرار دادن استراتژی های اطلاعاتی رسانه ای و اطلاعاتی با قدرت نظامی متعارف دکترین گسترده ای را درباره عملیات های جنگ سایبر عملیات اطلاعاتی از سال 2003 پیش روی خود قرار داده بود.

در گزارش حاضر تلاش شده است به بررسی عملیات های جنگ سایبر و عملیات های اطلاعاتی آمریکا پرداخته شود.

نگاهی به مفهوم و ماهیت فضا و جنگ سایبر، تبلیغات عملیات های جنگ سایبر، جایگاه و اهمیت اطلاعات و عملیات اطلاعاتی در آمریکا، افزایش توانمندی سایبری رقیبان آمریکا و راه کارهای مقابله با آن عنوان سرفصل های این کتاب هستند که در چارچوب آن ها تنظیم و تدوین شده است. بخش پایانی نیز کتاب به جمع بندی محتوا می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما