18,000
تومان
10 ٪
16,200
تومان
افزودن به سبد خرید

بازنمایی الگوی شخصیت مرد و زن در سینمای ایران (ارزیابی آن بر اساس آیات و روایات)

دسته بندی: نمایشنامه و فیلمنامه

ناشر: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده: رفیع الدین اسماعیلی

سال نشر: 1393

تعداد صفحات: 358

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

این کتاب در زمینه موضوع سینما است که یکی از مدرن ترین رسانه ها در دوران کنونی بوده، علاوه بر اینکه به بازنمایی جامعه می پردازد و الگوهایی نیز به جامعه ارائه می دهد. سینما باید بر اساس خاستگاه و مبانی معرفتی برگرفته از فرهنگ اسلامی ایرانی به ارائه موضوع مناسب از شخصیت مرد و زن بپردازد، بر همین اساس در این کتاب ابتدا به بررسی مبانی نظری و روش های تحلیلی پیام های ارتباطی پرداخته شده است.

با بررسی آیات و روایات ویژگی ها و وظایف شخصیت زن و مرد شناسایی شده و در نهایت با روش نشانه شناسی و تحلیل روایت به بررسی چندین فیلم از سینمای پس از انقلاب پرداخته شده است. در پایان نتیجه گرفته شده که اکثر فیلم های سینمایی بررسی شده با معیارهای فرهنگ اسلامی ایرانی مطابقت نداشته و الگوهای فرهنگ غربی در آنها بسیار تاثیرگذار است. این کتاب به طور مشخص به این مبحث می پردازد که شخصیت شناسی مرد و زن در سینما به چه صورتی است و بر اساس آیات و روایات باید چگونه باشد و این سخن را بیان می کند که در حقیقت سینمای کنونی بیشتر جنبه ها و الگوهای غربی را دربرگرفته است.

ضرورت و اهمیت تحقیق، مفهوم شناسی، مبانی نظریه تحقیق، نظریات اندیشمندان غرب و در نهایت نظریه اسلام و... از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

شخصیت زن در اسلام، زن در خانواده، نقش بانو از منظر اسلام، صبر و شکیبایی، امانتداری و رضایت شوهر و زن در جامعه از جمله محورهای مطرح شده در این کتاب بوده و همین طور شخصیت مرد در اسلام، مرد در خانواده و نقش شوهر برشمرده شده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام