285,000
تومان
4 ٪
270,800
تومان
افزودن به سبد خرید

بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی

دسته بندی: روانشناسی

ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده: محمدرضا سالاری فر

ویراستار: سعیدرضا علی عسگری

سال نشر: 1393

تعداد صفحات: 599

4
امتیاز
1
نفر
1 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی، رویکردی اسلامی به مساله «بهداشت روانی» و راه های درمان بیماری های روحی و روانی دارد. در این اثر راهکارهای پیشگیری از اختلالات روانی به جای مراقبت و درمان این قبیل از بیماری ها بیان شده و نگاهی جدید با استناد به آموزه های اسلامی به مساله سلامت روانی و ایجاد تحول و انسجام شخصیت انسان ها و شکوفایی استعدادهای آن ها صورت گرفته است.

در فصل اول کتاب تعاریفی از حوزه های بهداشت روانی و الگوی زیستی روانی اجتماعی معنوی ارایه شده و در فصول بعدی دستاوردهای روان شناختی با رویکردهای اخلاقی و دینی بررسی شده و شخصیت سالم در قالب سه رابطه سالم و سازگار فرد با خداوند، رابطه خویش با دیگران و رابطه فرد با خداوند مورد مطالعه قرار گرفته است.

ضرورت نیازهای معنوی در کسب سلامت روانی، نقش اعتقادات و رفتارهای دینی در بهداشت روانی، عوامل مخلّ سلامت روانی به ویژه گناهان و نقش محیط زندگی در بهداشت روانی از دیگر مندرجات این کتاب است.

کتاب بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی، نوشته محمدرضا سالاری فر، محمدصادق شجاعی، محمد دولتخواه و سید مهدی موسوی اصل است و در انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) به چاپ رسیده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام