loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اطلس غدیر و عاشورا: جغرافیای تاریخی عصر امیرالمومنین و سیدالشهدا

برگرفته از: دانش نامه امیرالمومنین (ع) و دانش نامه امام حسین (ع)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده پژوهشکده علوم و معارف حدیث

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 47

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25805 10003022
90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

غدیر و عاشورا، دو حادثه بزرگ و برجسته در تاریخ اسلام اند. در حادثه نخست، تداوم رسالت اعلام می گردد و دومین حادثه، جهادی است علیه رجعت و انحرافی که در سیره و سنت پیامبر (ص) رخ داد. در میان این دو حادثه، واقعه ای دیگر به وقوع پیوست و آن، خلافت چهار و اندی ساله امیر المومنین (ع) بود. مطالعه و تحلیل این سه حادثه درس آموز، همیشه دغدغه عالمان شیعی بوده است و آثار فراوانی درباره آنها نشر یافته است.

پژوهشکده علوم و معارف حدیث، دو مجموعه با عنوان «دانش نامه امیر المومنین (ع)» و «دانش نامه امام حسین (ع)» را منتشر نموده است. در این دو مجموعه، ابعاد زندگی این دو امام، با استناد به کهن ترین مصادر و همراه با تحلیلهای عمیق و نو، معرفی شده است. یکی از نوآوریهای این دو اثر، طراحی و تدوین نقشه هایی برای رخدادهای زندگی امام علی (ع) و امام حسین (ع) است؛ نقشه هایی مربوط به واقعه غدیر، دوران خلافت امیر المومنین (ع) و حادثه عاشورا.

بخش اول راجع به غدیر خم می باشد و در نقشه مسیر حج پیامبر و حضرت علی (ع) را نشان می دهد. وضعیت کنونی مکان غدیر خم را شرح می دهد بخش دوم به موضوع خلافت امام علی (ع) می پردازد. محدوده جهان اسلام در آن زمان را در نقشه نشان می دهد. محل نبرد های جمل، صفین، نهروان و نقشه سیاسی استانهای حکومت اسلام و نقشه سیاسی استان های مرکزی را در روزگار خلافت امام علی (ع) آورده است. بخش سوم شامل حادثه کربلاست. نقشه تقریبی کوفه هنگام قیام امام حسین (ع) و نقشه خط سیر کاروان حسینی در منطقه مکه و از مدینه تا کربلا و نقشه منطقه کربلا و خط سیر کاروان حسینی از مدینه تا بازگشت به مدینه را آورده است.

تمامی نقشه ها از ترکیب رنگ و وضوح بسیار خوبی برخوردارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما