loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه روان شناسی و نقد آن

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26191 10003022
500,000 475,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، تحقیقی درباره رابطه بین فلسفه و روانشناسی و تعامل آن دو در فهم رفتار و ذهن افراد است. در این کتاب که به عنوان منبع درسی برای استفاده دانشجویان رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و نیز اساتید روانشناسی و علوم رفتاری نگاشته شده است، ضمن بیان کلیاتی از اهداف فلسفه روانشناسی و موضوع آن، رویکردهای مختلف نسبت به رفتار و روان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و روششناسی تحقیق در علم روانشناسی و قلمروی آن بیان گردیده است. در بخش دیگری از کتاب تحت عنوان «روانشناسی منهای مغز» نگارنده به ذهنگرایی و رفتارگرایی در روانشناسی اشاره کرده و نقش محیط و پدیدههای طبیعی و متغیرهای فرضی و نقش پیشفرضهای ذهنی و قوای ذهن در دیدگاههای روانشناسی و درمانهای رفتار و روان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. در ادامه در بخشی تحت عنوان «زیست روانشناسی» نگارنده به بررسی سیستم عملکرد اعصاب، مغز و قشر خاکستری آن در رفتار اشاره کرده و نقش ایمان و دگماتیسم و فرایند رشد و تحول مغز در رفتارها را بررسی نموده است. در همین رابطه وی به کارکردهای پایه در زیست روانشناسی مانند حرکت، انفعال (عواطف)، احساسات، توجه، حافظه و رابطه نفس و بدن در فلسفه اسلامی اشاره کرده و کارکردهای برتر در زیست روانشناسی مانند یادگیری، ادراک، مفهوم، شناخت، قصد و اراده و تبیین فلسفی آنها تبیین شده است. در بخش بعدی کتاب رویکردهای اجتماعی روانشناسی مانند بافت اجتماعی رفتار، هوشیاری و فناوری روان مورد بحث قرار گرفته و از منظری روانشناختی و فلسفی به ابعاد اجتماعی روان انسانها پرداخته شده است. در این بخش نگارنده به پیشرفتهای گسترده در حوزه علم روانشناسی و تأثیر پیشرفت صنعت و علم پزشکی در این زمینه اشاره کرده است. پس از پایان هر فصل از کتاب چکیدهای از آن فصل ارایه شده و خلاصه آثاری نگارنده بیان شده و مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما