loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زبیریان و تدوین سیره نبوی (ص)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدرضا هدایت پناه

ویراستار سعیدرضا علی عسگری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 500

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پژوهش حاضر، بررسی نقش متون تاریخی بر جای مانده از زبیریان در تدوین تاریخ اسلام و سیره پیامبر اکرم (ص) است. در این نوشتار با توجه به نفوذ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی زبیریان و با توجه به وجود سیره نویسان متعدد و زبردستی از آنان، نقش برجسته ای که آنان در تدوین تاریخ صدر اسلام و زندگی و سیره رسول خدا (ص) داشتند، منعکس گردیده و ویژگی های سیره نویسی و تاریخ نگاری ایشان بیان گردیده است. نویسنده با توجه به خط و خطوط سیاسی زبیریان و روابط نزدیک آنان با دستگاه خلافت اموی و عباسی، به بحث در مورد این مسأله پرداخته است که آیا متون تاریخی به جا مانده از زبیریان گزارش درستی از وقایع آن زمان به دست ما می دهد و یا اینکه این متون قابل اعتماد نبوده و باید زوایای مختلف تاریخی و مستندات آنها بررسی گردد؟
این کتاب در شش فصل با عناوین «ارزیابی منابع»، «راویان خاندان زبیر در اخبار سیره نبوی (ص)»، «مناسبات آل زبیر با خلفا و علویان»، «شاخصه های روایات آل زبیر در سیره نبوی (ص)»، «منبع شناسی روایات آل زبیر در سیره نبوی (ص)» و «تحریفات آل زبیر در سیره نبوی (ص)» تدوین یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما