loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدهادی ایراندوست

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 158

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26333 10003022
35,000 33,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

به کارگیری عناصر سینما و انیمیشن به تنهایی می تواند اسکلت قدرتمند انیمیشن را پایه ریزی کند. این عناصر همراه تخیل خلاق و عناصر بومی، ساختار اختصاصی اثر را در پی خواهند داشت که جذابیت کلی اثر را رقم می زنند.پس این مبحث در چهار بخش ارائه خواهد شد: الف عناصر جذابیت سینمایی. ب ـ عناصر جذابیت، ویژه انیمیشن. ج ـ عناصر برگرفته از سایر هنرها. د ـ عناصر جذابیت فرهنگی.

انیمیشن هنری است پیچیده و ترکیبی است از دستاوردها و تجربیات سایر هنرهای پیش از خود و آخرین یافته ذهن جست وجوگر انسان در حیطه هنر. هم زمانی تولد این هنر با گسترش ارتباطات و استفاده ابزاری از آن به عنوان یک هنر رسانه برای تبلیغ کالاها و اندیشه ها، این هنر را در مرز مابین هنر و رسانه نگه داشته است. جذابیت و گیرایی این هنر باعث شده است که طیف گسترده ای از مخاطبان را با سنین و ذائقه های متفاوت در برگیرد و نیز به عنوان هنر و رسانه ای قدرتمند در دسترس مبلغان کالاها و اندیشه ها قرار گیرد که می تواند در قضیه جهانی شدن در تعاملات فرهنگی بین ملل و ارایه رسوم و هنجارهای فرهنگی هر ملتی، به شیوه ای کارا، نقش بسزایی داشته باشد. کسانی که به شیوه ای قاطع و اصولی در این میدان حضور می یابند، بدون شک، از مصرف کنندگان صرف محصولات فرهنگی سایر ملل به دور خواهند ماند و خود نیز چون ارایه ای در این بازار حضور خواهند یافت.
محمد هادی ایراندوست در کتاب عناصر جذابیت در انیمیشن این نکات را گوشزد می کند و با برشمردن جزییات یک انیمیشن استاندارد و خوب سعی می کند راهی را برای فعالان این عرصه بگشاید.

ایراندوست در این کتاب، فاکتورها و عناصر جذابیت در سینما را با نگاهی کاملا تخصصی در قالب چهار فصل مورد بررسی قرار داده است. او در فصل نخست کتاب عناصر ساختاری سینما شامل فیلمنامه، دکوپاژ، تدوین، قطع فیلم، صداگذاری، فیلمبرداری، زوایا و حرکت های دوربین، پلان ها، قاب ها، سکانس ها و... را مورد بررسی قرار داده است. بررسی نقش عناصر زیبایی شناسی مانند زمان بندی، اغراق، جزییات، جاندارپنداری، وزن و همچنین سایر عناصر فرهنگی از جمله اسطوره ها و افسانه ها، مراسم و نمایش های بومی و موسیقی ملی و بومی در سینمای انیمیشن از دیگر موضوعات مطرح شده در این بخش است.
در این کتاب همچنین پیرامون میزان تاثیر آن دسته از عناصر موثر در سینما (ترکیب بندی، رنگ بندی، نورپردازی) که به نحوی از سایر هنرها وارد این عرصه شده، توضیحاتی ارایه شده است. ایراندوست سعی کرده از کلی گویی و پر حرفی دوری کند با نثر روانی که برای نگارش اثرش انتخاب کرده، تحلیل مسایل را برای مخاطب آسان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما