loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فیلم نامه دل خون

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا رحمانی | علیرضا محمودی ایرانمهر

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 91

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26465 10003022
9,000 8,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این فیلم نامه را محمدرضا رحمانی در سال 1387 با بازی حامد بهداد(عماد) و الناز شاکردوست(دلارام) به تصویر کشید. عماد به علت شکی که به همسرش داشته او را به قتل میرساند و اکنون منتظر صدور و اجرای حکم عدام است که با ورود دلارام به عنوان وکیل تسخیری و پیشنهاد غافل گیر کننده ای که میدهد ماجرا شکل دیگری پیدا میکنند ...

فیلمنامه دل خون نوشته محمدرضا رحمانی و علیرضا محمودی ایرانمهر داستان جوانی را حکایت می کند که در اثر شکی که نسبت به همسرش داشته، او را به قتل رسانده است و با وقاحت تمام به جنایتش اعتراف کرده است. او به شدت پشیمان و نادم است و سعی می کند به هر نحوی که شده این عمل سنگدلانه خود را جبران کند.
عماد (قاتل) سعی دارد که به هر طریقی، در این دنیا بماند و قصاص نشود. او به شدت از مرگ می هراسد و از طرفی گناهی که روی دوشش سنگینی می کند را، نمی تواند تحمل کند؛ این دو اتفاق در کنار هم او را بر آن می دارد که تصمیم عجیبی بگیرد و قلب خود را به خواهرزنش هدیه دهد تا از این طریق هم از طرفی، قلب او به زندگی خود ادامه دهد و هم از طرفی دیگر با بخشیدن زندگی به یک انسان، احساس گناه خویش را از بابت گرفتن حق حیات یک انسان دیگر تسکین دهد. ایده ای جسورانه و نوین که تا به حال جلوی دوربین نرفته بود.
دل خون را به لحاظ طبقه بندی فیلمنامه ای باید در دسته ملودرا م های اجتماعی گنجاند که حالا اینجا و این بار، ظاهری ایدئولوژیک به خود گرفته و کمی از شکل کلیشه ای فیلم های خانواده پسند تاریخ سینمای ایران دور شده است. تماشاگر خاص و عام نیز از ارائه چنین راهکاری برای پاک کردن وجدان جانیان محکوم به اعدام و نجات جان صدها بیمار چشم انتظار، به وجد می آید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما