loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کره ی طلایی

ناشر سوره مهر

نویسنده انوشه منادی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 151

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26469 10003022
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این رمان در مورد اتفاقات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه سرسبز تهران پارس و افراد ساکن در این محل است.

راوی داستان به نام بهمن در یک خانواده پرجمعیت زندگی می کند. پدر بهمن که اعتیاد به مشروبات الکی داشته و راننده تاکسی بوده دریک تصادف کشته می شود و مسئولیت نگهداری خانواده روی دوش بهرام برادر بزرگترش می افتد. بهمن و دوستش سعید و حمید زاغ همکلاسی هستند و به همراه جمشید بلند به اتفاقات روز و حوادث انقلاب علاقمند می شوند. پدر حمید بیمار است و برادر عباس برای دانشگاه درس می خواند به دلیل فعالیت سیاسی دستگیر می شود. دراین محله یک سرهنگ بازنشسته هم سکونت دارد که نسبت به بچه ها و بازی آنها حساس است و آنها را اذیت می کند.
با اوج گیری حوادث انقلاب و اعتراضات مردم اهالی محل هم درگیر تظااهرات و اعتراض می شوند و بهمن و سعید و حمید تصمیم می گیرند ماشین ساواکی را آتش بزنند و بار این کار یک پلاستیک پر از بنزین را زیر ماشین می اندازند و لاستیک را آتش زده را به سمت ماشین پرتاب می کنند و با شعله آتش و انفجار ماشین، پا به فرار می گذارند.

روزها پشت هم می گذشتند. در مدرسه و محل، حال و روز خاصی برقرار بود. بچه ها جدی شده بودند. ستاره های سینما و فوتبالیست های مشهور از یاد رفته بودند و خبرهای داغ و حسرت برانگیزشان، مثل آشغال های جوی هر روز همراه فاضلاب می رفت. احساس می کردیم خارج از حد و توان سن و سالمان قدم می زدیم. انگارهمه مجبور بودند بزرگ شوند. اگر کسی به سرگرمی های قبل علاقه نشان می داد، به نظر خیلی بچه می آمد. یکی مثل بهرام یک شبه نان آور خانواده شده بود و یکی مثل حمید زاغ، تمام انرژی و شیطنت و بازیگوشی اش را فرو خورده و به بچه بزرگی تبدیل شده بود که به همه چیز اعتراض می کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما