loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصه پر غصه ما: مجموعه داستان برای سال های آخر دبستان و دوره راهنمایی تحصیلی

5 (2)

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا سرشار

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 64

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26620 10003022
24,000 22,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «قصه پر غصه ما» شامل هفت داستان کوتاه است: «قصه پر غصه ما»، «نان خامه ای»، «مش قاسم»، «پرواز»، «بچه ها شما هم دعا کنید»، «آدم بزرگ ها هم بله...» و «شبی در کشتزار برنج» . داستان اول با نام «قصه پر غصه ما»، که نام کتاب نیز از آن گرفته شده ماجرای پسرکی است که پدر کارگر او به قصد کار به کویت رفته و پنج ماه است که برای آن ها پول نفرستاده است. پسرک مجبور می شود برای کار به یک مغازه برود و بعد از کلی دردسر موفق می شود در یک مغازه آجیل فروشی مشغول به کار شود. در این میان برادر کوچک او مریض می شود و دکترها می گویند که باید جراحی شود اما پول جراحی را از کجا بیاورند؟ «نان خامه ای» داستان دو پسر به نام های حسن و قلی است که پول هایشان را جمع کرده اند تا بتوانند یک نان خامه ای بخرند. وقتی نان خامه ای را از شیرینی فروشی می گیرند انگار بزرگترین گنج دنیا را به دست آورده اند و با خود فکر می کنند حتما باید خیلی خوشمزه باشد.

در همان حال یکی از آن ها تنه می خورد و نان خامه ای درون باغچه گل آلود می افتد! بغض به گلوی بچه ها می نشیند و اشک در چشمانشان حلقه می زند، مثل کسانی که همه چیزشان را از دست داده اند. داستان سوم، «مش قاسم» نام دارد و داستان پسری را در روزهای انقلاب روایت می کند، حوادث این داستان حول تظاهرات مردم در میدان ژاله تهران است. این قصه هیجان آن روزها و تلاش نوجوانان را در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب برای خواننده به ترسیم می کند. «پرواز» نام داستان بعدی این کتاب است و پسرکی را به تصویر می کشد که کار خیری می کند و غذایی را که سفارش داده به پسرک فقیری می دهد. «بچه ها شما هم دعا کنید» داستان پدری است که به جبهه رفته و همسر و دو دخترش چشم به راه او هستند.همه دعا می کنند که او تندرست از جبهه برگردد و پسرش را که تازه به دنیا آمده ببیند. «آدم بزرگ ها بله...» و «شبی در کشتزار برنج» نام دو داستان واپسین این کتاب است که داستان هایی با رویکرد اجتماعی برای نوجوانان روایت می کنند. سرشار با داستان های این کتاب نشان می دهد نویسنده ای دغدغه مند است که نمی تواند از کنار رنج های بشری و وضعیت جامعه خود بی اعتنا بگذرد. به همین خاطر، مخاطب هم با او همذات پنداری می کند.

پسر جوانی گفت: نه خیر! همه باید این سند جنایت شاه را ببینند. یکدفعه همه آن ترس و کمرویی گذشته از من دور شد. دست خون آلودم را بالا گرفتم و در حالی که به طرف خیابان می رفتم از ته دل فریاد زدم «وای به تو مسلمان، اگر به پا نخیزی!» پدر، انگار تازه متوجه بودن من در آنجا شده باشد، سر برگرداند و با تعجب، مرا نگاه کرد. بعد لبخندی زد رو به مردم گفت: حق با این جوان هاست.
صفحه 33
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما