loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهمان فشنگ های جنگی: خاطرات اسیر آزاد شده ایرانی مجید بنشاخته (سجادیان)

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب سید قاسم یاحسینی

مصاحبه گر سید قاسم یاحسینی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27033 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در جنگ همه افراد یک جامعه حضور دارند. افرادی که هر یک به نوعی با جنگ و عوارضش درگیر می شوند و از آن خاطراتی در ذهنشان می ماند. از این رو جنگ، راویان مختلف و متفاوتی دارد؛ از پزشک و سرهنگ گرفته تا یک سرباز ساده. فرقی ندارد. همه این افراد ناگفته های زیادی از مواجهه شان با آن خواهند داشت. مجید بنشاخته ـ قهرمان کتاب ـ سرباز ساده ای است که تنها 4 روز قبل از قبول قطعنامه میان ایران و عراق اسیر می شود. این آزاده، دو سال در اردوگاهی که توسط صلیب سرخ ثبت نشده حضور داشته و مرارت های زیادی کشیده است.

او خاطرات حضور در این اردوگاه را برای سیدقاسم یاحسینی تعریف کرده و این نویسنده، خاطراتش را با نثری یکدست و روان تدوین کرده است. تدوین خوب کتاب آن را تبدیل به روایتی داستان گونه کرده که ماجرا را از روستای محل زندگی صاحب خاطرات آغاز می کند و در بین راه، خود سری به سنگرها و خاکریزهای مختلف در جنگ می زند و می رسد به روزهای سخت و طاقت فرسای حضور در اردوگاه های عراق و در پایان هم می رسد به خاک ایران. خواندن این خاطرات به خاطر حضور قهرمانش در اردوگاهی که در فهرست صلیب سرخ ثبت نشده بوده، لحظات دشواری را روایت می کند.

صبح شد. شب عدسی خورده بودیم و عدسی تشنگی می آورد. هوای بصره هم مثل خوزستان گرم و تفتیده بود. روز اول مرداد ماه 1367 بود. همه اسرا احساس تشنگی می کردند. تا آن ساعت کسی به حال مجروحان توجهی نکرده بود و صدای ناله شان قطع شده بود. از شب تا صبح ده دوازده نفر شهید شده بودند. از عراقی ها تقاضای آب کردیم، ندادند. آفتاب ساعت به ساعت بر شدت گرما می افزود. آفتاب مستقیم به ما می تابید و همه را داغ می کرد.
صفحه 147
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما