loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سفر عشق: روایتی از یک سفر آفاقی، انفسی و دانشجویی به کربلا

صفر (اربعین) 1435، آذرماه 1392

1 (1)

ناشر بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده رضا احسانی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27148 10003022
120,000 114,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «سِفْر عشق»، نخستین روایت مکتوب از سفر شورانگیز پیاده روی اربعین حسینی می باشد. در این کتاب نویسنده تلاش کرده است با بیان خاطرات و مشاهدات خود از پیاده روی عظیم اربعین حسینی، گوشه ای از این نهضت جهانی را به قلم آورد و شوق و محبت اهالی عراق را در خدمت به زائرین حسینی روایت می کند.

راوی در چرایی انتخاب عنوان کتاب، آورده است :
سِفْر (بر وزن صِفر) واژه ای عِبری است به معنی «کتاب» که همانند سَفَر (بر وزن قَمر) نوشته می شود، اما جمع شکسته یا مکسر هر دو «اسفار» است. این واژه برای نامیدن پنج کتاب تورات (سِفر آفرینش، سِفر خروج، سِفرلاویان، سِفر اعداد و سِفر تثنیه) یا همه عهد قدیم به کار می رود.

این مسیر به پندار دیدگان ظاهربین غبارآلود ما خام اندیشان ناسوتی، جاده ای است مثل تمام جاده ها که شهری را به شهری دیگر متصل می سازد، اما در نظر اهل بصیرت و ارباب معرفت این راه نه فقط جاده ای از نجف به کربلا، که سلوکی است از غدیر تا به عاشورا؛ که تنها وفاداران به آن میثاقی ازلی می توانند آن را به سرانجام رسانند و بهای «سلوک عاشورایی» خویش را به خون بپردازند...
***
انسان به چهار چیز مفطور است:
اول:حس؛ که به واسطۀ آن انسان مُلکی باشد.
دوم: خیال؛ که به واسطۀ آن انسان ملکوتی باشد.
سوم: عقل؛ که به واسطۀ آن انسان جبروتی باشد.
چهارم: عشق؛ که به واسطۀ آن انسان لاهوتی و فانی درحق گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما