loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گنجور عشق: مدایح و مراثی اهل بیت علیهم السلام

ناشر اسراء

نویسنده محمدسلطان خضرایی دلارستاقی (مذنب)

تحقیق و تنظیم کتاب نقی منفرد

مستندساز عبدالله جوادی آملی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27352 10003022
144,000 136,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از زنده ترین مصادیق و موٴثرترین موارد بینش معرفتی اهل بیت(علیهم السلام) همانا بیان درست مدایح و مآثر و ذکر صحیح مناقب و آثار آنان است. در سایه این مدح هم عظمت و بزرگواری و سیرت علمی و عملی آنان دانسته می شود و هم تولّ و پذیرش ولایت و راهبر آنان در دل ها افزون تر و پرثمرتر می گردد.

از این نگاه است که عالمان و فرزانگان ساحت دین و ایمان و نیز دانشمندان عصرهای مختلف علمی و فرهنگی به وجد آمده و هر یک به اندازهٴ خویش، زبان به مدح گشوده یا خامهٴ تعظیم به دست گرفته، تا گوشه ای از دَین خود را به اهل بیت(علیهم السلام) ادا کنند.

مرحوم «ملامحمد سلطان خضرای دلارستاقی» متخلّص به «مذنب» از جمله ادیبانی است که با پیمودن میدان های معرفت و عرصه های ارادت به خاندان عصمت و طهارت، اشعار بلند، نغز و زیبایی سروده که از دل مایه های فراوان ادبی و جان مایه های عرفانی و حکمی بهره گرفته است.

«گنجور عشق» اثری است که با مقدمه ای ارزشمند از حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله)، در دو بخش، مدایح و مراثی اهل بیت (علیهم السلام) را از این شاعر شیدایی روایت می کند. بخشی از این کتاب قبلا با نام مراثی اهل بیت منتشر شده بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما