loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فضیلتهای سه ماه (رجب، شعبان و رمضان)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27364 10003022
25,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر قیم و پرقیمت فضیلت های سه ماه (رجب، شعبان و رمضان) با نام عربی قصائل الأشهر الثلاثة، یکی از آثار ماندگار و جاوید عالم شهیر، محدث جلیل القدر و فقیه پرآوازه جهان تشیع محمد بن علی بن حسین بن بابویه قمی، معروف به شیخ صدوق(ره) است.

این محدث عالی مقام را خالق و پدید آورنده ی سیصد اثر کم نظیر در زمینه های متفاوت: تفسیری، فقهی، حدیثی و رجالی، کلامی، تاریخی، اخلاقی، ادعیه و زیارات دانسته اند که با کمال اسف، غالب آنها که از گنجینه ما و صدف های کمیاب بودند، دچار حوادث نامهربان روزگار گردیده و از مدار افاده و استفاده بیرون شده و از میان رفته اند.

کتاب های توحید، ثواب الأعمال، علل الشرایع، عیون اخبار الرضا(ع)، من لایحضر الفقیه و ... از یادگاران بی مانند شیخ صدوق (ره) هستند که خوشبختانه از گردونه و گزند حوادث به دور مانده و امروزه و هر روزه متون عربی، یا تراجم آنها در تیراژهای پرشماری، پیوسته و نو به نو، جهت بهره مندی فقیهان، محدثان، محققان و اندیشوران دینی و مذهبی، با استقبال پرشور و کم مانند به بازار و تالار نشر و انتشار، حضور می یابند.
از جمله آثار گرانسنگ شیخ صدوق(ره) کتاب پر ارج قصائل الأشهر الثلاثة است که توسط یکی از مترجمین فاضل، جناب آقای سید مجتبی موسوی زنجان رودی، با قلمی روان و در خور ستایش، به پارسی ترجمه و برگردان شده است.

البته پوشیده نماند که این ترجمه حاوی چند تذکار مترجم است و آنها عبارتند از:
1 ـ حذف و محو تعمدی سلسله ی اسناد احادیث در ترجمه به جهت عدم نیاز پارسی زبانان به آنها.
2 ـ نشان و شماره گذاری مطابقی ترجمه احادیث با متون عربی جهت سهولت در کار پژوهندگان در تطبیق تراجم احادیث با متون عربی.
3 ـ حذف عمدی متون عربی احادیث در ترجمه به علت عدم نیاز به آنها در ترجمه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما