loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی روان شناختی خانواده و رابطه زن و شوهر با تاکید بر حقوق عاطفی متقابل

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده غلامعلی افروز

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 52

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، یکی از سلسله «تک نگاشت های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» است که با هدف تولید دانش و گسترش و تعمیق ادبیات موضوعی در حوزه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نگاشته شده اند و نویسنده در آن ها با پردازش و تحلیل یافته ها و مطالعات تخصصی پیشین و افزودن یافته های پژوهشی جدید خود و تحلیل جامع و منسجم آن ها افق های تازه ای را در زمینه موردبررسی می گشاید. این کتاب به موضوع مبانی و اصول روان شناختی خانواده و روابط زن و شوهر می پردازد. مؤلف در این کتاب خانواده و رابطه پرجاذبه زن و شوهر را به عنوان زیباترین و کامل ترین رابطه در گستره هستی بررسی می کند و به تلاش مستمر زن و شوهر در ادای حقوق عاطفی همدیگر نیز اشاره می کند.
خانواده، تنها نهاد فطری، طبیعی، بیبدیل و جاودانه بشری است و همه نهادهای اجتماعی برای استحکام خانواده تأسیس می گردند. نظام خلقت الهی بر زوجیت استوار است و ذات اقدس احدیت همهی پدیدهها و شگفتیهای هستی را بر پایه زوجیت و کفویت میآفریند. خانواده، دو رکن اساسی دارد، زن و شوهر؛ و فرزندان -اگر باشند- ، هبهی الهی (امانت و هدیه) هستند. خانواده با پیمان عرشی ازدواج و میثاق مقدس همسری زن و مردی هوشمند، آگاه، توانا، متعهد و مسؤولیتپذیر، با اراده و اندیشه نیل به آرامش حقیقی و تجربهی خوشبختی به معنای دقیق آن بنا میگردد. چراکه غایت زوجیت، رسیدن به آرامش جاودان است و خوشبختی یعنی برخورداری از احساس مملو از آرامش و دلآرامی و امنیت درون. بی تردید، آرامش روان و بستر شکوفایی مطلوب وجود، همه در خانواده هموار میگردد. چرا که انسان همواره از دو موهبت و منبع اصلی آرامش بهره مند می گردد: یاد خدا و آرامیدن در کنار همسر آرامشگر.
اصلیترین مؤلفههای سلامت و تعالی جوامع بشری را میبایست در کانون خانواده وارزشهای حاکم بر آن جستجو نمود. خانوادهی مطلوب و متعادل و متعالی، خانوادهی خوشبختی است که همسران آرامشگر، در تحقق بخشیدن به غایت زوجیت که همانا نیل به آرامش جاودان است، زیباترین، گیراترین و پرجاذبهترین رابطههای متقابل را به نمایش میگذارند و کانون خانواده را به بوستان پرنشاط زندگی و آموزشگاه پویا و بیبدیل عروسپروری و دامادپروری مبدّل می نمایند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما