loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آسمان های دگر: راهنمای پژوهش در مثنوی

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده احمد خاتمی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 1113

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27648 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
250,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مثنوی به واقع دانشنامه ای است ایرانی – اسلامی. ابعاد علمی، فلسفی، کلامی، عرفانی و ادبی آن برای پژوهشگران در گستره های علمی، اجتماعی، علوم طبیعی، کلام، فلسفة اسلامی، فقه، عرفان، تصوف و ... بسیار درخور تأمل است. از این رو، پژوهش حاضر، افزون بر عرفان و تصوف اسلامی و زبان و ادبیات فارسی، در شاخه های دیگر علوم در مثنوی نیز کاربرد دارد.

در این پژوهش که ابعاد گوناگون اندیشه های مولانا را در اختیار پژوهندگان قرار می دهد بالغ بر 2000 مدخل شناسایی و در برابر هر مدخل سخنان مولانا به ترتیب سرایش آمده است. ارجاع ابیات به گونه ای است که پژوهشگر می تواند به همین اثر استناد یا به مثنوی، تصحیح نیکلسون، مراجعه کند. افزون بر مدخلها، کلیه قصه های مرتبط با موضوع نیز استخراج و تلخیص شده و به ترتیب در بخش پایانی کتاب آمده است.

از دیگر ویژگی های این اثر عبارت اند می توان به امکان دستیابی به فهرستی جامع از موضوعات، بی نیازی پژوهشگران از فهرستها و کشف المطالب های مثنوی؛ امکان بررسی تحولات فکری و ذهنی مولانا در موضوعات مشخص؛ امکان تفسیر مثنوی با مثنوی؛ امکان طراحی و اجرای پژوهشهای بنیادی و کاربردی دربارة مثنوی و افکار مولانا؛ امکان تحقیق دربارة فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی و نیز مطالعات انسان شناسی و جامعه شناسی ادبیات؛ راهنمایی دانشمندان، پژوهشگران و دانشجویان در موضوعات بنیادی مثنوی اشاره کرد.
آسمان های دگر، راهنمای پژوهش در مثنوی است. این کتاب می تواند راهنمایی مناسب برای کسانی باشد که می خواهند منطق درونی، گسترده و عمق افکار و اندیشه های جلال الدین مولوی را در قلمروهای عرفانی، عملی، فلسفی، کلامی و ... دریابند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین کیوانی راد

ماخذ مناسبی برای مطالعه مثنوی معنوی مولانا و تکمیل کننده سایر منابع ومآخذ نظیر مآخذ قصص و تمثیلات مثنوی استاد فروزانفر است.

18 آذر 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما