loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جغرافیا، اقتصاد فضا و آمایش سرزمین

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده سید حسن صدوق

ویراستار شهرناز اعتمادی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 126

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27880 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
8,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آمایش سرزمین سیاستی است که دولتها برای سازمان دهی فضایی اتخاذ می کنند و منظور از آن نظم بخشیدن به رابطۀ کارکردهای اقتصادی و ساختار فضایی است که نظام اقتصادی– اجتماعی در آن شکل می گیرد.
در این کتاب نخست اشکال روابط میان فضا و فعالیتهای اقتصادی و مسائل آمایش سرزمین که شامل فضا در حکم محدودکنندۀ حرکت، فضا در حکم بستر فعالیتهای بخش کشاورزی، و فضا در حکم بستر فعالیتهای صنعتی و خدماتی، و سپس مکان گزینی فعالیتهای اقتصادی و مسائل آمایشی که از محورهای اساسی این بحث اند عرضه می شود.

کتاب جغرافیا، اقتصاد فضا و آمایش سرزمین برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های جغرافیا و اقتصاد، متخصصان برنامه ریزی توسعۀ اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، و خدماتی، و همچنین دست اندرکاران برنامه ریزی توسعۀ اقتصادی بلندمدت و کوتاه مدت کشور و آمایش سرزمین نگاشته شده است.

این کتاب در دو بخش و هفت فصل تنظیم شده است. بخش اول: اشکال رابطۀ فضا و فعالیتهای اقتصادی شامل فصلهای فضا، عامل محدودکنندۀ توسعه؛ فضا، بستر فعالیتهای بخش نخست اقتصادی؛ فضا، زیرساخت فعالیتهای بخش دوم و سوم اقتصادی؛ و بخش دوم: مکان گزینی و آمایش فعالیتهای اقتصادی شامل فصلهای مکان گزینی و آمایش فعالیتهای کشاورزی-دامداری؛ مکان گزینی و آمایش فعالیتهای صنعتی؛ مکان گزینی و آمایش فعالیت بخش سوم (خدمات)؛ و نتیجه گیری است. پیشگفتار ابتدای کتاب و منابع پایان کتاب به غنای آن می افزاید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما