loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ علم و صنعت و ابزار علمی در ایران (از قرن چهارم تا سیزدهم ه.ق): مجموعه مقالات دومین همایش بین المللی تاریخ علم در ایران (17-19 خرداد 1377)

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

گردآورنده کتاب نصرالله پورجوادی | ژیوا وسل

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 532

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28053 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
65,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه مقالات دومین همایش بین المللی تاریخ علم است که پژوهشکدة تاریخ علم دانشگاه تهران و انجمن ایرانشناسی فرانسه در ایران با همکاری مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه(CNRS) که درخرداد 1377 در ایران برگزار کردند . این مجموعه به سه زبان فارسی، فرانسه و انگلیسی نوشته شده و بیشتر آنها مربوط به هیات و نجوم و ریاضیات و طب است. ایرانیان در طول تاریخ تمدن اسلامی همواره مشعل دار علوم و فنون بوده اند و آثار خود را هم به زبان عربی نوشته اند و هم به زبان فارسی.

در دو همایش بین المللی که درباره تاریخ علم در ایران برگزار شد سعی شد، که سهم ایرانیان، صرف نظر از زبانی که برای بیان مطالب علمی به کار برده اند نشان داده شود.در این همایش علاوه بر محققان ایرانی، متخصصان و محققانی از کشورهای آمریکا، روسیه، پاکستان، ازبکستان، اسپانیا و فرانسه شرکت کرده بودند. اکثر مقالاتی که در همایش ارائه شده در این مجموعه درج شده است.توضیح : این کتاب با همکاری انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران به چاپ رسیده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما