loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واژه نامه علوم و تکنولوژی (انگلیسی - فارسی، فارسی - انگلیسی)

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

ویراستار رضا منصوری

با همکاری جمعی از نویسندگان

زیر نظر نصرالله پورجوادی

سال نشر : 1373

تعداد صفحات : 402

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هماهنگی میان واژه های علمی هدف مطلوب و لازمه پیشرفت هر جامعه علمی است.
این هماهنگی را در علم واژه شناسی استانداردسازی می نامند. استانداردسازی واژه های علمی باید هم رشته ای و هم میان رشته ای باشد.
تهیه این واژه نامه زمانی آغاز شد که چند رشته با پیچیدگی های ابتدایی واژه گزینی رشته خود آشنا شدند و به کار واژه گزینی به روش علمی و مبتنی بر یک تجربه موفق مشغول بودند.
هدف از تهیه این واژه نامه استانداردسازی واژه های تخصصی، کمک به جلوگیری از ناهماهنگی بیشتر در زبان علمی، استانداردسازی زبان علم برای کمک به افزایش سرعت انتقال علوم و فن آوری، دستیابی به فن فرهنگ نویسی میان رشته ای مورد نیاز کشورمان، پایه ریزی یک فرهنگ توصیفی جامع علوم و فن آوری است.

این واژه نامه که در دو بخش انگلیسی به علاوه تقریباً 3000 مترادف، مخفف، نماد، اسم علمی و اسم تجاری در رشته های مختلف علوم پایه و فنی و مهندسی (شیمی، فیزیک، ریاضی، کشاورزی، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی طراحی، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی متالوژی، مهندسی سیستم، مهندسی برق و دهها رشته وابسته) است.
تمام گروه های تخصصی مرکز نشر دانشگاهی، بجز گروه علوم انسانی که مشکلات آن سنخیت کمتری با گروه های علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم زیستی دارد و همچنین گروه پزشکی، در تدوین واژه نامه همکاری داشته اند.
ضمناً افرادی هم خارج از مرکز در رشته های مختلف مانند کامپیوتر و هواشناسی در تهیه این واژه نامه همکاری کرده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما