loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگینامه ریاضیدانان دوره اسلامی از سده سوم تا سده یازدهم هجری

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده ابوالقاسم قربانی

سال نشر : 1375

تعداد صفحات : 544

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28542 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، فرهنگی است الفبایی حاوی زندگینامه 167 نفر از ریاضیدانانی که از اواخر سده دوم تا اوایل سده دوازدهم هجری در کشورهای اسلامی می زیسته اند و کتاب یا رساله یا مقاله ای در زمینه ریاضیات خالص (یعنی حساب و هندسه و جبر و مثلثات و نظریه مقدماتی اعداد) پدید آورده اند. زندگی و آثار هر ریاضیدان به اختصار بیان شده است، اما برای کسانی که خواهان اطلاعات بیشتری هستند منابع گوناگونی (به زیانهای انگلیسی، فرانسه، و آلمانی) معرفی شده است.

167 مقاله کتاب (که هر یک به یک ریاضیدان اختصاص دارد) به ترتیب الفبایی شهرت ریاضیدانان مرتب شده اما در پایان کتاب فهرست نام و نشان ریاضیدانان آوره شده که نام و کنیه و لقب و شهرت آنان جداگانه و به ترتیب الفبا ثبت گشته است تا اگر در شهرت ریاضیدانی اختلاف بود، بتوان از طریق این ارجاعات به نام او دست یافت. رک. مجله لقمان، س 3، ش 2، ص 129.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما