loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش ایرانیان در تدوین و نشر حدیث

ناشر سوره مهر

نویسنده فاطمه السادات تهامی

سال نشر : 1380

تعداد صفحات : 647

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 28617 10003022
35,000 33,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر که حاصل پایان نامه دکتری نویسنده در رشته علوم قرآن و حدیث در سال 1377 از دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس است نخستین مجموعه در شرح حال راویان و محدثان ایرانی در چهار قرن اول هجری می باشد. این کتاب پژوهشی در سیر حدیث در ایران و شرح حال و آثار بیش از 6250راوی و محدث ایرانی و سندی گویا از نقش ایرانیان در تدوین و نشراحادیث معصومین (ع) است. متن کتاب شامل 3 بخش است.بخش «کلیات» به تعریف واژگان و سیر گسترش اسلام در ایران ختصاص دارد.
نویسنده در بخش دوم «سیر حدیث و علوم حدیثی درایران» را با ظهور و گسترش حدیث و محدثان در ایران و مشاهیرمحدثان ایرانی در ایران و سایر بلاد اسلامی را مورد بررسی قرار دادهاست. بخش سوم به راویان و محدثان ایرانی و فرهنگنامه زادگاههاو خاستگاههای راویان و محدثان اختصاص دارد. در پایان کتاب نیز کتابنامه و چکیده انگلیسی ارائه شده است. یادداشت:اثر برگزیده پنجمین دوره انتخابات پایاننامه سالدانشجویی این کتاب توسط پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی تدوین وبا جلد شمیز منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما