loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش شناسی تحقیق در تعلیم و تربیت؛ رویکردی اسلامی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده عبدالرحمان عبدالرحمان نقیب

مترجم بهروز رفیعی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 342

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب با رویکردی دینی به بررسی دیدگاه های گوناگون در روش شناسی و مسایل تربیت اسلامی پرداخته و روش های تحقیقی مناسب برای کاوش در تعلیم و تربیت اسلامی را نیز عنوان کرده است.

نویسنده این اثر با استفاده از روش علمی سازگار با تحقیقات جدید در تربیت اسلامی، به چگونگی ایجاد روش شناسی اسلامی، موانع و مشکلات آن و شناسایی ابعاد گوناگون روش شناسی علمی اسلامی توجه دارد.

نوشتار حاضر به عنوان منبع درسی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته علوم تربیتی و دیگر علاقه مندان به مطالعات تربیتی تهیه شده است.

کتاب «روش شناسی تحقیق در تعلیم و تربیت» دربردارنده پنج فصل است. فصل اول با عنوان «دیباچه» به موضوع، هدف، روش، اهمیت و اصطلاحات پژوهش اختصاص دارد.

مباحث روش شناسی و روش، روش شناسی ساختار و روش اصولی، روش شناسی اسلامی و روش تحقیق در نسخ خطی در تربیت اسلامی در فصل بعدی با نام «تعریف اصطلاحات» آمده اند.

ساختار روش شناسی اسلامی و مولفه های آن، چگونگی شکل گیری روش شناسی اسلامی و موانع روش شناسی اسلامی و آینده، دیگر فصل های این اثر را تشکیل می دهند.

در انتهای کتاب نیز چهار پیوست با موضوعات طرح برگزاری دوره دو هفته ای آموزش تحقیق در تربیت اسلامی، پیشنهاد موضوعاتی چند برای همایش های عمومی تربیت اسلامی و طرح پیشنهاد ایجاد انجمن تربیت پژوهان مسلمان برای بررسی مسایل تربیتی امت وجود دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما