loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رئیس جمهور پیشمرگه: بخشی از خاطرات مام جلال طالبانی رئیس جمهور عراق

ناشر دات

نویسنده معد فیاض

مترجم سامان سلیمانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 199

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب در 21 فصل منتشر شده که عبارتند از؛ فصل اول: یک ماه با مام جلال، فصل دوم: دیدار با مام جلال و همراهی با ایشان، فصل سوم: تغییر تصویر متداول رهبر، فصل چهارم: مذاکره با رژیم، فصل پنجم: گفت وگو با صدام حسین، فصل ششم: خانواده طالبانی، فصل هفتم: سرآغاز فعالیت سیاسی، فصل هشتم: انتقال فعالیت ها به بغداد، فصل نهم: تحصیل و سیاست، فصل دهم: مبارزه دانشجویی، فصل یازدهم: سفر به خارج از عراق، فصل دوازدهم: ارتقاء مرتبه حزبی. فصل سیزدهم: دیدار با بارزانی، فصل چهاردهم: فرماندهی پیشمرگه، فصل پانزدهم: دیدار با جمال عبدالناصر، فصل شانزدهم: مسئله خودمختاری، فصل هفدهم: زندگی درون چمدان سفر، فصل هجدهم: انشعاب داخل پارتی، فصل نوزدهم: تأسیس اتحادیه میهنی، فصل بیستم: نقشه ترور مام جلال، فصل بیست و یکم: استثنا کردن طالبانی از فرمان های عفو و آلبوم تصاویر.

در این کتاب علاوه بر اینکه زوایای بسیار مهمی از زندگی مام جلال برای اولین بار و از زبان خود ایشان بازگو شده است، از نگاه یک ناظر بیرونی و یک روزنامه نگار با تجربه، بسیاری از وجوه شخصیتی و کاری جناب طالبانی با زبانی رسا و شیوا برای خواننده بازگو می شود، که این دو مساله در کنار هم، به خوبی توانسته شناخت عمیقی از زندگی این سیاستمدار برجسته به خواننده انتقال دهد، علاوه بر این، با انتشار تصاویری از زندگی ایشان که بسیاری از این تصاویر برای اولین بار منتشر شده است، شناختی بصری نیز از مراحل مخلتف زندگی جناب طالبانی ارائه می دهد.

این کتاب برای محققین، مورخین و علاقه مندان به تاریخ کردستان، عراق و منطقه می تواند منبع قابل اتکایی باشد که نکات مهمی از تاریخ قرن بیستم کردستان و خاورمیانه را در برگرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما