loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسماعیل زنده است: یادداشت ها، نامه ها و خاطرات شهید اسماعیل لجم اورک

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

گردآورنده کتاب انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 228

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29630 10003022
10,000 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شهید اسماعیل لجم اورک، فرزند فرهاد، از شهدای ایذه و شهید شاخص بسیج اصناف خوزستان در سال 1393 است. ایشان در 27 شهریور ماه سال 1337 دیده به جهان گشود. دوره راهنمایی از مدرسه اخراج و ممنوع التحصیل شد. پدر در کارخانه ذوب آهن اصفهان مشغول شد، خانواده هم به همراهش به اصفهان رفتند. اسماعیل در ایذه ماند و به کار جوشکاری مشغول شد. سال 1352 به خاطر فعالیتش در گروه المهدی به وسیله ساواک دستگیر می شود. تا وقوع انقلاب، چند بار دیگر هم به زندان می افتد. با حجت الاسلام راشد یزدی که به ایذه تبعید شده بود، همکاری می کند و محور فعالیت های ایشان در منطقه می شود.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گروه تعاونی 18 را راه اندازی می کند و به جوشکاری و تولید تانکر و... می پردازد تا سال 1361 که کارگاه را به دوستانش می سپارد تا بیشتر بتواند در جبهه باشد. شهید اسماعیل لجم اورک در عملیات محرم، رمضان و خیبر حضور داشت. او ابتدا آر.پی.جی.زن بود و در عملیات خیبر فرمانده گردان شد. روز سوم اسفند 1362 در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل می شود و پیکر مطهرش در جزیره مجنون باقی می ماند.

کتاب «اسماعیل زنده است» از 8 بخش تشکیل شده است: از کودکی پذیرفته شده بود، بگو مرگ بر شاه، باید به فکر آینده باشیم، نظام جنگی اسمال، اسماعیل زنده است، یادداشتها و نامه ها، فریاد یا محمدا (اشعار و نوحه های حماسی) و ضمائم (اسناد و تصاویر).
در بخشی از یادداشت های شهید آمده است: «ارکان اصلی تشکیل دهنده نظام جنگی اسلام: 1. ایمان به غیبت، 2. محور فرماندهی (ولی امر)، 3. اطلاعات و عملیات، 4. نظم (کُم من امور)، 5. نیروی انسانی، 6. حداقل سلاح موجود، 7. استفاده از زمین، 8. دوری از نظام جنگی شرق و غرب و 9. آموزش نظام جنگی اسلام.»

در بخشی از وصیت نامه شهید در این کتاب آمده است: «مطالب برای گفتن زیاد است، آن چیزی که می دانم، شما اعم از کوچکتر و بزرگترش را خودتان به خوبی می دانید، هدف مشخص است، راه معین و معلوم و راهنما هم ناظر، فایدۀ آن را همه می دانید. بن بستی هم در این راه نیست. کافران و ملحدان و غیره که تکلیف آنان روشن است و امّا برای شما مؤمنان، دو نمونه زندگی کردن بیشتر وجود ندارد، و اگر سوّمی هم وجود داشته باشد مطمئن باشید که رگی به کافران دارد. امّا آن دو نمونه که خدمت شما عرض می کنم این است. مبارزه کردن در کنار نائب امام زمان(عج) برای آمدن حجت خدا امام عصر(عج) و برقراری عدالت و قانون خدا، تا روزی که به ثمر برسد. و راه دوّم شمشیر زدن در کنار امام عصر(عج) و برقراری حکومت جهانی و زندگی در عدالت خدا. حالا خودتان ببینید کدام راه حاضر و آماده است؟ آیا بدون راه اوّل می توانید به راه دوّم برسید؟ آیا بدون راه اوّل می توانید در عدالت خدا زندگی بکنید؟ ... راه را امام حاضر مشخص کرده است.
اینجانب بر حسب وظیفه فقط می توانم بگویم که شرمنده ام و به راستی که جای شرمندگی هم دارد. چرا که تاکنون نتوانسته ام خدمتی به اسلام بکنم، نبردی بزرگ در پیش است و اسلام همان طوری که چگونه عبادت کردن و چگونه سیاست داشتن و چگونگی زندگی انسان را در تمام ابعاد مشخص کرده است، چگونه جنگیدن و برای چه جنگیدن را هم معین کرده است. برادران! وقتی که تا این اندازه همه چیز برای ما روشن باشد، چرا باز نشستن، چرا باز حرکت نکردن، وقت قیام و حرکت است...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
گزیده کتاب کاربران
صادق
جمله‌ای از اسماعیل

خدایا عقلم را در مسیر امامم قرار بده.

17 مهر 1401

محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما