loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفکر استراتژیک الزامی برای کسب و کار امروز

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

از مهم ترین فصل های این کتاب می توان به «تصمیم گیری مدیریتی و مدیریت استراتژیک»، «چارچوب هایی برای تحلیل محیط های صنعت»، «تعریف و جایگاه کسب و کار»، «استراتژی کسب و کار و مزیت رقابتی در صنایع نوظهور و کسب و کار های آنلاین» و «مدیریت تحول استراتژیک» اشاره کرد.

مؤلفان در این فصلها به موضوعاتی مانند وظایف مدیران عالی، اهمیت صنعت، چالش های بازتعریف مستمر، رقابت آنلاین و تفکر مدیریتی و تغییر محیطی پرداخته اند.

نویسندگان «تفکر استراتژیک (الزامی برای کسب و کار امروز)» معتقدند که این اثر علاوه بر اعطای نقش برجسته به مدیران و تفکر مدیریتی در فرایند مدیریت استراتژیک، دو مضمون دیگر را نیز در کانون توجه قرار می دهد؛ ماهیت پویا و دائم التغییر محیط های کسب و کار و ارزش دانش و یادگیری سازمانی.

آنها در تشریح وظایف مدیران عالی اشاره کرده اند: «رؤسا، مدیران اجرایی ارشد و مدیران واحد های کسب و کار مسئولیت عملکرد کلان شرکت ها و کسب و کارهای خود را به عهده دارند. وظایف آن ها چندوجهی و چالش برانگیزند. آن ها باید دورنمای رقابتی شرکت خود را تجزیه و تحلیل کنند. جایگاهی برای شرکت یا کسب و کار خود در درون صنعت مربوطه تعیین کنند. موفق ترین شیوه های رقابت در آن صنعت را شناسایی و انتخاب کنند و منابع لازم برای پیاده سازی های استراتژی های خود را تامین کنند.»

در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا باید محیط های صنعت را تحلیل کرد، آمده است: «هنگاهی که از جمعی از مدیران اجرایی پرسیده شود آیا صحیح است بگوییم صنعت شما رقابتی است؟ به طور معمول یک بله قاطع شنیده می شود؛ بذون توجه به صنعت، اندازه شرکت ها یا کسب و کار های مدیران اجرایی محلی یا جهانی بودن شرکت ها، یا حتی تجاری یا غیرانتفاعی بودن سازمان ها این اتفاق روی خواهد داد.»

نویسندگان در ادامه با تأکید بر این موضوع که محیط های صنعت می توانند به طور غیرقابل باوری پویا باشند، نوشته اند: «تغییر مستمر محیط ها، مستلزم آن است که تعاریف شرکت ها تغییراتی را پیش بینی و برای آن ها پاسخی ارایه دهند.»

صاحبان این اثر درباره رشد کسب و کار در فضای مجازی به این مورد اشاره کرده اند که فعالیت کسب و کار آنلاین در حال رشد است و بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که فروش اینترنتی به زودی دست کم 20 درصد همه خرده فروشی را در آینده ای نزدیک در اختیار خود بگیرد، در حالی که فقط در حدود 10 درصد کل خرید ها در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما