loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلیل آسا: شخصیت و نهضت امام خمینی به روایت سید حمید روحانی، محمدحسن رحیمیان و سید هادی خسروشاهی

ناشر دفتر نشر معارف

گردآورنده کتاب سید مجتبی مجاهدیان (تقوی)

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 117

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب، محصول سه گفت وگوی مفصل با عناوین «خمینی؛ نه مثل دیگران» (گفت و شنفتی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدحمید روحانی)، «هم از آفتاب گویم» (زندگی و زمانه امام خمینی(ره) در گفت و شنفتی با حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان) و «ایستاده بر تاریخ» (شخصیت و نهضت امام خمینی(ره) در گفت و شنفتی با حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی) است که پیش از این در پنج شماره از نشریه معارف، ویژه استادان معارف اسلامی دانشگاه های کشور، از سال 1386 تا 1389 منتشر شده بود.

محقق، چنانچه در پیش درآمد این اثر نوشته؛ در گفت وگوهای هدفمند این مجموعه کوشیده است محضر عزیزانی را درک کند که هم درباره شخصیت و نهضت امام خمینی(ره) صاحب آثار مکتوب هستند و هم در مقطع زمانی پیش و پس از وقوع انقلاب اسلامی نه تنها خود منشأ تحول و تداوم انقلاب بوده بلکه سال ها از نزدیک با بنیان گذار کبیر آن مرتبط بوده اند.

محقق در مقدمه این اثر درباره وجه تسمیه آن به «خلیل آسا» می نویسد: «در روزگار ما اگرچه شخصیت بی نظیر امام خمینی (ره) و نهضت بی بدیل او منحصر به فرد و شیوه خود اوست، اما با تأمل در آیه شریفه «إِنَّ أَوْلَی النَّاسِ بِإِبْرَاهِیمَ لَلَّذِینَ اتَّبَعُوهُ» (آل عمران/ 68) در می یابیم بی تردید امام (ره) اشبه الناس روزگار به حضرت ابراهیم (ع) و نزدیک ترین مردم به شیوه خلیلی بوده و هست؛ و قیامش ترجمان «لا أُحِبُّ الآفِلِین» (انعام/ 76) جدش (ع) است... پس بی راه نیست اگر ادعا کنیم، سیری ـ ولو اجمالی ـ در سیره علمی و شیوه عملی بنیان گذار جمهوری اسلامی نشان دهنده آن است که اتمام اسفار اربعه پیر خمین، ریشه در استمرار اسرار توحیدی حضرت خلیل الله (ع) دارد».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما