160,000
تومان
افزودن به سبد خرید

مارک دو پلو: مجموعه ای از سفرنامه ها و عکس ها

دسته بندی: خاطرات، زندگینامه و سفرنامه

ناشر: مثلث

نویسنده: منصور ضابطیان

سال نشر: 1394

تعداد صفحات: 200

3
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
گزیده کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب «مارک دو پلو» شرح خاطرات ضابطیان در سفر به کشورهای آلمان، بلژیک، هلند، پرتغال، عراق، کنیا، یونان و برزیل است که در سه سال گذشته انجام شده است. نویسنده معتقد است مطالب این کتاب نسبت به جلد اول (مارک و پلو) جذاب تر است زیرا سفرهای وی ماجراجویانه تر شده و اغلب شامل کشورهایی می شود که برای مردم ناشناخته ترند. مولف در این اثر نیز مانند جلد یک، تجربه های شخصی خود را به همراه نگاه و ماجراهایی که در جریان سفر پیش آمده به صورت مصور کنار هم قرار داده است تا خوانندگان بتوانند تصویر روشنی از موضوع به دست بیاورند. در هر جایی به تناسب موضوع یا حادثه پیش آمده، به آداب و رسوم و فرهنگ آن کشور نیز اشاره شده است و کوشیده شده تا نکات جذاب آن به مخاطبان معرفی شود

برخی تصور می کنند این سفرنامه شامل تحقیقات نویسنده درباره آداب و رسوم در کشورهاست اما این گونه نیست و فقط مشاهدات و تجربیات وی در طول این سفرها را دربرمی گیرد. در این کتاب به مسایل جذاب، خواندنی و شنیدنی ای که می تواند برای مخاطب جاذبه ایجاد کند پرداخته شده است.
از آن جایی که این کتاب جلد دوم «مارک و پلو» است، مولف نام این مجموعه را «مارک دو پلو» قرار دهد. کتاب مارک دو پلو: مجموعه ای از سفرنامه ها و عکس ها، نوشته منصور ضابطیان است و در انتشارات مثلث منتشر شده است.

گزیده کتاب

بانک های چک در اختیار آمریکایی هاست، کارخانه های مهم چک را آمریکایی ها و اروپایی ها خریده اند، ارتش چک منحل شده و نیروهای ناتو عهده دار برقراری امنیت در مرزهای این کشورند... این یعنی فروش کامل استقلال در مقابل خرید رفاه عمومی! نمی توانم چک ها را سرزنش کنم اما این پرسش تمام ذهنم را اشغال می کند که کدام یک بر دیگری برتری دارد؟

حالا چک ها به راحتی می توانند به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا با گذرنامه هایشان به هر نقطه از دنیا بروند، می توانند حرف هایشان را در رسانه هایشان بزنند، می توانند لذت های یک زندگی آزاد را مزه مزه کنند... اما آیا این ها لذت های واقعی اند یا کاغذ رنگی هایی که بر حراج چک کشیده شده؟ شاید هم تلقی آن ها از زندگی متفاوت باشد و آن کاغذ رنگی ها را بر محتویات جعبه زندگی ترجیح بدهند... قضاوت نمی کنم، فقط می پرسم.

اطلاعات کتاب

  • زبان کتاب: فارسی
  • سال نشر: 1394
  • چاپ جاری: 9
  • تاریخ اولین چاپ: 1392
  • شمارگان: 1650
  • نوع جلد: جلد نرم
  • قطع: وزیری
  • تعداد صفحات: 200
  • ناشر: مثلث
  • نویسنده: منصور ضابطیان

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام