loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بانوی بهشتی در عرصه های حضور

ناشر مدرسه الامام علی بن ابیطالب (ع)

نویسنده سعید داودی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 384

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 30650 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
35,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بانوی بهشتی در عرصه های حضور از «مقدمه حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تبارشناسی و تولد حضرت فاطمه سلام الله علیها، فاطمه زهرا سلام الله علیها در عرصه عرفان و معنویت، فاطمه زهرا سلام الله علیها در عرصه اجتماع، فاطمه زهراسلام الله علیها در عرصه کسب فضیلت ها، فاطمه زهرا سلام الله علیها در عرصه قیامت» گردآوری شده است.
در مقدمه این کتاب آمده است: «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اسوه ای کامل برای همگان، به ویژه بانوان سالک الی الله است. معرفت، عبادت، جهاد، مبارزه، کسب فضایل و بندگی و عبودیتش راه روشنی برای حقیقت طلبان و کمال جویان است. آنان که در پرتو هدایت ها و راهنمایی های او حرکت کنند، سعادت، فوز و رضوان الهی را به دست می آورند و محبوب پروردگار خواهند شد.»
بخش اول این کتاب شامل «شخصیت پدر، عظمت مادر، میلاد کوثر و اسامی معروف» است.
در رابطه با اسامی معروف حضرت زهرا سلام الله علیها می خوانیم: «اسامی نورانی آن حضرت چون منشأ آسمانی دارد، هر یک بیانگر بعدی از ابعاد وجودی و خصلت های پسندیده آن بانوی بزرگ اسلام است. مطابق روایات معروفی که از امام صادق علیه السلام نقل شده، آمده است: «فاطمه سلام الله علیها نزد خداوند دارای نه اسم است، فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.»
نویسنده در بخش دوم این کتاب، موضوعات «علم و معرفت فاطمه سلام الله علیها، ایمان و یقین فاطمه سلام الله علیها، عبادت فاطمه سلام الله علیها، دعا و مناجات فاطمه سلام الله علیها، فاطمه زهرا سلام الله علیها در عرصه خانواده و فاطمه زهرا سلام الله علیها در اشعار شاعران» را مورد کنکاش قرار داده است.
مؤلف در بخش سوم مطالبی را درباره «دردانه رسول خدا صلی الله علیه وآله، همسر نمونه، برترین مادر» قلم زده است.
مؤلف در خصوص زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و همراهی او با حضرت علی علیه السلام در تنگدستی ها نوشته است: «از نمودهای زندگی صمیمی و پرمحبت آن است که زن در تنگدستی و دشواری های زندگی، با همسرش همکاری کند و از تحمیل هزینه هایی که تهیه اش بر مرد دشوار است بپرهیزد. برای تأمین خواسته هایش بر او فشار نیاورد و تا می تواند با خویشتن داری، قناعت، صرفه جویی و مدیریت صحیح منزل، از غصه ها و رنج های وی بکاهد، به او دلداری دهد و او را شرمنده دیگران نسازد.»
بخش چهارم عناوین «آموزش پرسش گران، کمک علمی به زنی مؤمن، رسیدگی به مستمندان، جهاد و مبارزه، جهاد و مبارزه در عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله، مبارزه پس از رحلت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، فدک علم مبارزه، خطبه ای در جمع زنان انصار و شهادت مظلومانه» را در خود جای داده است.
موضوعات «فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها در قرآن کریم، فضایل حضرت فاطمه سلام الله علیها در روایات اسلامی و فاطمه سلام الله علیها در دیدگاه صاحب نظران» در بخش پنجم دیده می شود.
در این کتاب درباره دیدگاه صاحب نظران در رابطه با حضرت فاطمه سلام الله علیها آمده است: «از راه های شناخت فضایل حضرت فاطمه سلام الله علیها ابراز نظر صاحب نظران و شخصیت های اسلامی درباره آن حضرت است؛ از عصر رسول خدا صلی الله علیه وآله تاکنون اندیشمندان و صاحب نظران جملاتی را در عظمت آن بانوی بزرگ گفته اند؛ عایشه می گوید: کسی را برتر از فاطمه سلام الله علیها ـ جز پدرش ـ ندیدم. و در نقل دیگر گفته: هرگز کسی را صادق تر از فاطمه سلام الله علیها ندیدم.»
در بخش ششم مباحث «شکوه و عظمت در صحنه محشر، شفیعه روز جزا، آرزوی فاطمی بودن، نخستین کسی که وارد بهشت می شود و نور فاطمه سلام الله علیها در بهشت» مورد بررسی قرار گرفته است.
نویسنده در بخش هفتم به مواردی همچون « فخر زنان، منم زهرا، صدیقه ولایت، مادر صبر وشکیبایی، غریب وطن، مهاجر غریب، آخرین راز و نیاز، مرغ پرشکسته، نگاه آخر، خاطرات تو، ناله های علی علیه السلام و شبنم امید» پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما