25,000
تومان
افزودن به سبد خرید

اشتباهات در رسم الخط عثمان طه

بررسی رسم الخط عثمان طه

دسته بندی: معارف قرآن و حدیث - سایر

ناشر: مدرسه الامام علی بن ابیطالب (ع)

با همکاری: علی حبیبی

سال نشر: 1388

تعداد صفحات: 55

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

بررسی رسم الخط عثمان طه اکنون با این مقدمه به سراغ مشهورترین نسخه ای که امروز در دست مسلمین است، می رویم و اشکالات مهم آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

مشهورترین نسخة قرآنی که امروزه در میان مسلمانان رواج دارد و هر سال، میلیون ها نسخه از آن، در سراسر جهان چاپ و منتشر می گردد، نسخة قرآن معروف به خط «عثمان طه» می باشد.

این نسخه از قرآن، امتیازات متعددی دارد: خط خوب، قطع مناسب، علامت گذاری دقیق، آیات از آغاز صفحه شروع و با پایان صفحه، پایان می یابد و هر جزء از سی جزء قرآن در بیست صفحه تمام می شود (جز در دو سه مورد).

به همین دلیل و به دلیل اینکه نشر و توزیع آن، توسط کشور عربستان به صورت رایگان و اهدایی همه ساله در مقیاس گسترده صورت می گیرد، مورد استقبال واقع شده است.

این امر، سبب یک نواختی نسبی نُسَخ قرآن، در کشورهای مختلف گردیده است و بیشتر حافظان در غالب کشورها از روی همین نسخه به حفظ قرآن می پردازند و اکثر فراگیران و قاریان نیز، از روی همان، قرآن را فرا می گیرند و می خوانند (هر چند نسخه های دیگری نیز در کشورهای مختلف اسلامی وجود دارد).

ولی از آنجا که هر کار خوبی، ممکن است بی نقص نباشد، این نسخه از قرآن نیز از نظر املاء و نگارش (رسم الخط) کاستی های فراوانی دارد که اصلاح آن، لازم و ضروری می رسد زیرا این اشتباهات گاه معنی را تغییر می دهد و گاه قرائت را بسیار مشکل می سازد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام