loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاخصه های عرفان ناب شیعی

ویراست دوم (با اضافات)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31003 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بیان ویژگی های عرفان حقیقی در مکتب تشیع و معیارهای تشخیص آن از عرفان های کاذب است. در این پژوهش سعی شده است ابتدا انواع عرفان اعم از عرفان های تجربی، عادی، انحرافی و واقعی و مشخصات آنها ذکر گردیده و سپس آموزه های مهم عرفان ناب تشیع معرفی گردد. نویسنده عرفان را ملازم با دین معرفی کرده و برای هر یک از عبادات و مناسک ظاهری دین، باطنی در نظر گرفته است. وی همچنین نسبت میان عرفان و عقل را سنجیده و امور خلاف عقل سلیم را نه تنها جزو عرفان ندانسته بلکه آنها را جزو خرافات شمرده و نیاز عرفان به عقل را نیز مورد بررسی قرار داده است. در بخش دیگری از کتاب به بحث در مورد هستی شناسی عرفانی پرداخته و تحلیلی از وحدت شهود، وحدت و کثرت وجود، وحدت اراده، وحدت وجود شخصی و برخی دیگر از مسایل نظری عرفان ارایه نموده است. در ادامه نویسنده به بیان کلیاتی از عرفان عملی پرداخته و برخی از شاخصه های عرفان ناب شیعی مانند: عرفان آمیخته با خدا، معاد، عبادت، دین، ولایت، شریعت و فقه، طبیعت، اخلاق، زندگی، سیاست و عقل را مهمترین شاخصه عرفان ناب شیعی عنوان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما