loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهر خوشی: نگاهی به زندگی و عرفان بهاءولد

ناشر حکمت سینا (سینا)

نویسنده محمودرضا اسفندیار

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 173

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31370 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شهر خوشی می کوشد ابعاد گوناگون عرفان ِ بهاءولد را بر بنیاد کتاب معارف او به زبانی ساده و روشن معرفی کند و از این رهگذر گامی در مسیر شناختِ بیشتر این عارفِ ژرف اندیش و نکته پردازِ ایرانی بردارد.

بهاء ولد که عموماً شهرتش از آن جهت که پدر مولوی بوده، ناشی شده است و تا پیش از این به اهمیت او و تأثیرش در تکوین شخصیت مولانای بزرگ توجّه نشده بود امروزه به واسطة پژوهشگرانی مانند ریتر، فروزانفر و خصوصاً فریتس مایر، ابعاد تا اندازه-ای شناخته شده است. بر بنیاد همین پژوهش ها و خصوصاً با مطالعة اثر یگانه و منحصر بفرد بهاء ولد، معارف، می توان به دنیای لطیف و رنگارنگی راه یافت که آکنده از تصویرهای بدیع و اندیشه ها و تأمّلات ژرف و شگرف اوست. گزافه نیست اگر او را در عرفان اسلامی، عارفی صاحبِ نظر و مکتب خاص -که ما آن را «الهیّات لذّت» نام نهاده ایم- و از این حیث یگانه و ممتاز بدانیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما