loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده

ویراست دوم (با تجدید نظر و اضافات)

5 (1)

ناشر سروش

نویسنده باقر ساروخانی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 330

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31945 10003022
230,000 207,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر حاصل نزدیک به بیست و پنج سال آموزش و پژوهش باقر ساروخانی درباره جامعه شناسی خانواده در ایران است. متنی است علمی مناسب دانشجویان و نیز متنی ساده و همه فهم مناسب هر علاقه مند به حوزه جامعه-شناسی خانواده. کتاب با مفهوم ازدواج و تطوّر آن در طول تاریخ آغاز می شود. در فصل دوم به همسان همسری به عنوان قاعده ای جهانی برای همسرگزینی پرداخته شده است. انواع صُوَر ازدواج مبحث فصل سوم کتاب است. در فصل چهارم موضوع گزینش همسر و علایق فردی و حدّ والدین مطرح شده است. ازدواج در ایران امروز در فصل پنجم تحلیل شده است. فصل ششم دربارة خانواده و انواع آن و نظریه های مربوط به آن است. فصل هفتم درباره حیات خانواده و عوامل مؤثر بر آن (اشتغال زن و خانواده) بحث و بررسی کرده است. و فصل هشتم به انواع خویشاوندی از حیث جامعه شناختی پرداخته است. کتاب ضمیمه ای دارد دربارة کاربرد جامعه شناسی خانواده در گروه های ویژه (عشایر ایران).
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما