loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحفه ملکوت: زندگینامه و اندیشه نامه اخلاقی - عرفانی امام خمینی قدس سره

ناشر نور معارف

گردآورنده کتاب واحد پژوهش نشر نور معارف

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 393

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

امام خمینی (ره) افزون بر این که سیاستمداری بزرگ و بصیر بود، مقاماتی بلند نیز در اخلاق نظری و عملی و در فقه، اصول و فلسفه داشت اما جایگاه سیاسی و انقلابی امام (ره)، ابعاد علمی و معنوی ایشان را از نظر برخی پنهان کرده است. کتاب «تحفه ملکوت: زندگینامه و اندیشه نامه اخلاقی و عرفانی امام خمینی (ره)» می کوشد دیگر آفاق شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را پیش روی خواننده بگشاید. فصل های سه گانه کتاب به این شرح است:

فصل اول، با عنوان «زندگی سیاسی - اجتماعی امام خمینی (ره)»، مهم ترین بخش های زندگی امام (ره) را از روزی که در خمین به دنیا آمد تا روزی که به دیار باقی شتافت، بر پایه منابع معتبر گزارش می کند.

در فصل دوم، حدود سیصد متن کوتاه در بیست و یک گفتار، از نوشته های امام راحل (ره) در موضوع های مختلف اخلاقی و عرفانی، گزینش و درج شده است. این متن ها از کتاب هایی است که امام خمینی (ره) در زمینه های اخلاقی و عرفانی به زبان های فارسی و عربی نگاشته اند.

از آنجا که در فصل دوم کتاب، تنها از آثار منثور امام (ره) استفاده شده است، فصل سوم گزارش اندیشه های اخلاقی و عرفانی امام خمینی (ره) را در دیوان اشعار ایشان بر عهده گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما