loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فاطمه علیها السلام از نگاه علی علیه السلام

3.8 (12)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمد محمدیان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32084 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «فاطمه سلام الله علیها از نگاه علی علیه السلام» ترجمه و تکمیل شده کتاب «فاطمه سلام الله علیها فی رؤی علی علیه السلام» است که دوازده سال پیش منتشر شده است. در آن کتاب فقط سخنان امیرالمؤمنین علیه السلام نقل شده بود و هیچ نکته ای در ذیل آن سخنان ذکر نشده بود.

در کتاب حاضر علاوه بر ترجمه روان سخنان امیرالمؤمنین علیه السلام، تلاش شده است که با استفاده از آیات قرآن و احادیث رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیهم السلام مطالبی در ذیل سخنان حضرت بیاید که به فهم بهتر آن سخنان و شناخت جامع تر حضرت فاطمه سلام الله علیها کمک کند. این مطالب تحت عنوان «نکته ها» در هر فصلی ذکر شده است.

کتاب فاطمه علیها السلام از نگاه علی علیه السلام، نوشته محمد محمدیان است و توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

کتاب فاطمه علیها السلام از نگاه علی علیه السلام، از 40 بخش زیر تشکیل شده است:
چرا فاطمه سلام الله علیها را فاطمه نامیدند؟، بشارتی به دوستداران فاطمه سلام الله علیها، محبوب حبیب خدا، برگزیده زنان جهانیان، بهترین زنان جهانیان، سرور زنان اهل بهشت، خشم خدا برای خشم فاطمه!، مغفرت، پاداش صلوات بر فاطمه سلام الله علیها، حضور فاطمه سلام الله علیها در مباهله، بانوی پاکی و طهارت، بانوی سر تا پا حیا، حفظ حریم ها بین زنان و مردان، پاسخ منفی به خواستگاران فاطمه سلام الله علیها، خواستگاری أمیرالمؤمنین علیه السلام از فاطمه زهرا سلام الله علیها، پاسخ مثبت فاطمه سلام الله علیها، مراسم عقد فاطمه سلام الله علیها،
عقد فاطمه سلام الله علیها در آسمان ها، فروش یک زره هزینه ازدواج، لوازم خریداری شده برای خانه عروس، دوران نامزدی، مراسم عروسی، حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در منزل فاطمه سلام الله علیها، صمیمانه ترین روابط بین أمیرالمؤمنین علیه السلام و فاطمه سلام الله علیها، کار طاقت فرسای منزل!، کمک أمیرالمؤمنین علیه السلام در کار منزل، پرهیز از تجمّلات، لب های خندان فاطمه سلام الله علیها در کنار بستر ارتحال رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، شعری از فاطمه سلام الله علیها در کنار قبر پدر، داستان تلخ فدک،
تسلّای خاطر فاطمه سلام الله علیها در جریان فدک، مظلومیت فاطمه سلام الله علیها، وصیت های فاطمه سلام الله علیها در واپسین ساعات عمر، لحظه شهادت فاطمه سلام الله علیها، هنگام غسل و خاکسپاری فاطمه سلام الله علیها، سخنی با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، مرثیه ای پس از بازگشت به منزل، سروده ای بر سر قبر فاطمه سلام الله علیها، ملاقات فاطمه سلام الله علیها با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در روز قیامت و عبور فاطمه سلام الله علیها از صراط و فاطمیون در قیامت.

«برای ترسیم چهره ملکوتی دُخت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و تبیین ابعاد شخصیت بی نظیر زهرای اطهر سلام الله علیها کسی بهتر از امیرالمومنین علیه السلام نمی تواند لب به سخن بگشاید. امیرالمومنین علیه السلام از عمق ایمان و صفای دل فاطمه سلام الله علیها خبر داشت و اوج گرفتن وی را در آسمان معرفت شاهد بود و از تلاطم امواج محبت در سینه دریایی زهرا حکایت ها داشت. امیرالمومنین علیه السلام عظمت روح زهرا را می شناخت و تعظیم ملائکه بزرگ الهی را در برابر استواری و صلابت وی مشاهده کرده بود و بر خود می بالید که همسری همچون زهرا دارد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمدطاها عابدین

کتاب‌ خیلی خوبیه شناختتون رو نسبت به حضرت زهرا(س) افزایش میده

31 تیر 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما