loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عاشورا: ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها، پیامدها

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32573 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
150,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در طول تاریخ کم نبوده است قیام ها و جنگ های عظیمی که کشته ها و تبعات بسیاری داشته است اما هیچ حادثه ای تاریخی را نمی توان یافت که پیامدها و امتدادش در طول تاریخ به گستردگی واقعه ی عاشورا باشد؛ واقعه ای که پس از گذشت قرن ها از آن، هنوز زنده است و درس های فراوانی به همراه دارد. تاریخ نویسان متعددی به نگارش این واقعه پرداخته اند و آثار بسیاری در این زمینه می شناسیم که هرکدام ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند اما همواره دسترسی به منابع معتبر و آگاهی از واقعیات حادثه ی عاشورا دغدغه ی اصلی تشنگان حقیقت و محبان حضرت سیدالشهدا(ع) است.

این سال ها نگارش مقاتل با نثری روان و قابل فهم برای عموم رواج زیادی دارد و این دسته از کتاب ها با استقبال بسیاری هم روبرو هستند؛ از این جمله کتاب «عاشورا» است، کتابی که در آن به ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها و پیامدهای این واقعه پرداخته شده است. سعید داودی و مهدی رستم نژاد زیر نظر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی این کتاب را نوشته اند و علاوه بر گزارش و روایت وقایع متفاوت، به تحلیل و بررسی کوتاهی از هر واقعه نیز می پردازد. کتاب با مقدمه ای از آیت الله مکارم شیرازی شروع می شود و پس از آن در سخنان آغازین به شیوه ی تحقیق و نگارش کتاب و تقسیم بندی مطالب آن اشاره شده است.

عاشورا (ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها و پیامدها) از شش بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش نخست در شش فصل به شخصیت امام حسین(ع) و فلسفه ی عزاداری پرداخته شده است و در پایان بخش اول تحلیل صحیح در فلسفه ی عزاداری آمده است. ریشه های قیام عاشورا بخش دوم کتاب است و در هشت فصل دلایل وقوع عاشورا بررسی می شود. بخش سوم کتاب در سه فصل به انگیزه های قیام عاشورا می پردازد و رویدادهای قیام عاشورا بخش چهارم کتاب است و که از دو فصل نسبتا مفصل از مدینه تا کربلا و از کربلا تا مدینه تشکیل شده است. بخش پنجم آثار و پیامدهای قیام عاشورا را در سه فصل بررسی می کند و اشعار برگزیده فارسی و عربی بخش ششم کتاب است. فهرست آیات، روایت، اشخاص و لقب ها، اماکن و منابع پایان بخش کتاب عاشورا (ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها و پیامدها) می باشد.

در صفحه ی ۵۳۴ این کتاب می خوانیم:
«پس از شهادت امام ملائکه آسمان به شیون درآمدند و گفتند: خداوندا! این حسین برگزیده ی تو و فرزند پیامبر توست! خداوند تمثال مبارک حضرت قائم(عج) را به آن ها نشان داد و فرمود: با این قائم، از خون حسین انتقام خواهم گرفت.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما