loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بوستان زندگی (برگرفته از کتاب تحکیم خانواده)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم حمیدرضا شیخی

تلخیص مرتضی خوش نصیب

با همکاری عباس پسندیده

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 106

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32689 10003022
15,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب گزیده ای از رهنمودهای اسلامی را در سه بخش تشکیل خانواده، عوامل تحکیم نظام خانواده و عوامل آسیب زا در نظام خانواده به مخاطبان عرضه می کند.

در بخش اول در قالب پنج فصل به ضرورت ازدواج، آثار و پیامدهای مثبت ازدواج و نیز موانع پیش روی آن پرداخته شده است.

در مقدمه این اثر می خوانیم: «مهربانی و عاطفه ورزی مهم ترین عاملی است که اعضای یک خانواده را گرد هم می آورد، این مهر و عطوفت باید در قالب اخلاق و رفتارهای شایسته خردمندانه بروز کند تا دل ها را در بند یکدیگر کند، آنگاه که فراز و فرودهای حوادث زندگی نخواهد توانست بنیان های خانواده را مورد تهدید قرار دهند.

واکسینه کردن خانواده با تربیت دینی، پایبندی به حقوق متقابل و تلاش درخور برای تامین هزینه های مالی و رفاه متعارف خانواده، از اموری هستند که دوام بخش زندگی هستند، در این بین پاسخگویی شایسته زن و شوهرها به نیازهای همسرشان باید همواره مورد توجه ویژه آنها باشد.

هرگونه بی توجهی به این نکته آثار زیان بار ولی خاموشی در پی می آورد که چه بسا نتوان آنها را جبران کرد، در کنار این عوامل پایبندی خانواده، نقش نیازخواهی و دعا کردن افراد خانواده برای یکدیگر را نباید ناچیز در نظر گرفت.

به طور طبیعی هر زن و شوهری که خانواده ای تشکیل می دهند، آرزومند ماندگاری و دوام و پویایی بنایی هستند که خود برپا کرده اند، با وجود این برخی اوقات یک یا هر دوی آنها و گاه اطرافیانشان بر اثر ضعف بینش یا پاره ای نارسایی های اخلاقی یا رفتاری به گونه ای عمل می کنند که کیان خانه و آشیانه شان تهدید می شود، بنابراین در فصل پایانی این کتاب ابتدا شماری از عوامل عمومی خطرآفرین برای نظام خانواده و سپس نقش زنان و مردان در آسیب زایی به تفکیک توجه می شود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما