loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی فهم کلام خدا: مقدمه ای بر فهم و تفسیر قرآن کریم

ناشر سروش

نویسنده محمد عینی زاده موحد

ویراستار ناصر احمدزاده

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 282

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32725 10003022
23,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب " مبانی فهم کلام خدا" درباره مفهوم وحی و انواع آن، بحث و گفتمان مسیحی در این باب و نیز دیدگاه های منکران آسمانی بودن وحی مطرح می شود و به پاره ای از ادعاهای تجربه انگاران پاسخ گفته می شود. در ادامه با برخی مبانی فهم قرآن همچون الهی بودن الفاظ، منشاء و ترتیب آن، اعجاز، و تحریف ناپذیری قرآن آشنا می شویم.

در فصلی از این کتاب به معرفی گذرای تفسیر متون مقدس در پارادایم کلام مسیحی و گفتمان مسلمانان می پردازد و وجوه شناخت قرآن از جمله تفسیر و روش های آن ، تاویل و ترجمه را باز می شناساند.

بازشناسی سنت در مکتب خلفا و مکتب پیروان اهل بیت(ع) و روشنگری هایی در این زمینه، از جمله در باب ممنوعیت نگارش و نقل آزاد سخنان رسول اعظم (ص)، مسئله جعل حدیث، راهبرد تقیه و مبارزه با پدیده غلو از دیگر مباحث کتاب حاضر است.

کتاب در فصل پایانی خود، ضمن روشن کردن نیاز مسلمانان به تبیین و تفسیر قرآن کریم و آشنایی با تاریخ و منابع فهم و تفسیر، حجیت ظواهر آیات، بیان پیامبر(ص) و اهل بیت پاکش(ع) و بیان صحابه و تابعین، جایگاه عقل در فهم و تفسیر بازشناسی و نقد می شود.

نگارنده این کتاب ارزشمند می کوشد تا دانسته هایی را درباره روش شناسی و منابع فهم و تفسیر قرآن ارایه کند و با بررسی آیات قرآنی، روایات و دیدگاه های دانشمندان، به بحث بنشیند تا توصیفی نزدیک به واقعیت و همخوان با اندیشه حاملان وحی و وارثان علم رسول الله (ص) به دست آورد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما