loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اینجا، در این پرده منم: داستانی از زندگی استاد کمال الملک

5 (1)

ناشر سروش

نویسنده فروزنده خداجو

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 60

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32743 10003022
3,500 3,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر پرده هایی از زندگی نقاش شهیر ایرانی محمد غفاری ملقب به کمال الملک است. محمد غفاری از هنرمندان بنام عصر قاجار است که ظهور او در عرصه نگارگری با ابداعات و نوآوری های او در سبک و روش، فصل تازه ای در بخش هنرهای تجسمی ایران گشوده است. وی در مدرسة دارالفنون مورد توجه ناصرالدین شاه قرار گرفت و به عنوان نقاش باشی به دربار دعوت شد. کار وی ثبت تصویری چهره ها، فضاها و رویدادهای مهم دربار بود و گفته شده که در مدت حضورش در دربار حدود 170 تابلو کشیده است.

وی با کشیدن تابلو "تالار آیینه" از سوی ناصرالدین شاه لقب کمال الملک را دریافت کرد. بعد از مرگ ناصرالدین شاه وی برای آشنایی با سبک های اروپایی مدتی را در کشورهای ایتالیا و فرانسه گذراند و هم زمان با انقلاب مشروطه به ایران بازگشت. در اوایل حکومت رضاخان چند سالی در وزات صنایع مستظرفه همکاری کرد و در سال 1306 به ملک شخصی اش در نیشابور رفت و تا پایان عمرش در سال 1319 در آنجا ماند. روش و اسلوب کمال الملک از همان آغاز فعالیت هنری اش متمایل به طبیعت گرایی است که باکوشش های خود در مقام نقاش و معلم، پاسخی به شرایط اجتماعی و فرهنگی زمانه اش بر ضرورت تحول هنری جامعه داد. این اثر که بخشی از سرگذشت نامه کمال الملک است برای گروه های سنی "ج" و "د" نوشته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما