loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آینده جنبش های اسلامی پس از 11 سپتامبر

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده رفعت سید احمد | عمرو الشبوکی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 270

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32896 10003022
135,000 121,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب سعی شده است برجسته ترین ابعاد و تحولات جنبش های اسلامی (انقلابی) پس از 11 سپتامبر 2001 میلادی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. از این رو بحث پیرامون جنبش های اسلامی پس از 11 سپتامبر در چهار بخش تنظیم شده است. فصل اول با عنوان: در میان دو دیدگاه؛ به بررسی جنبش های اسلامی و مسائل اساسی پیش رو در مواجهه با خط مشی سیاسی بوش پس از 11 سپتامبر می پردازد. فصل دوم با عنوان: در میان قرآن و شمشیر؛ به بررسی مهمترین رخدادهای مرتبط با جنبش های اسلامی در جهان، پس از 11 سپتامبر می پردازد. فصل سوم با عنوان: در میان سیاست و مقاومت؛ به بررسی نمونه هایی از تحولات و موضع گیری های جنبش های اسلامی می پردازد. این محورها برجسته ترین عناصر و مؤلفه های این تحقیق و مشخص های اصلی وضعیت حرکت های اسلامی پس از 11 سپتامبر می باشند و تلاش این بخش این است که به بررسی و تحلیل این وضعیت و سپس نگارش نتایج تحلیل ها بپردازد. در واقع هدف این بخش دو مورد است. 1. اصلاح ساختار و عملکرد جنبش های اسلامی. 2. تلاش برای توقف حمله و دشمنی مستمر و روزافزون بیگانگان علیه جهان اسلام که به بهانه مقابله با تندروی جنبش های اسلامی و یا عملیاتی تروریستی در حال انجام است. بخش دوم کتاب با عنوان «مستندات و ضمایم» به بررسی موارد زیر می پردازد. ضمیمه اول در مورد اولین و آخرین بیانیه اسامه بن لادن از 11 سپتامبر 2001 تا 2003. ضمیمه دوم به معرفی فهرست بارزترین اسلام گرایانی که پس از 11 سپتامبر 2001 تحت تعقیب قرار دارند می پردازد. این افراد 5 سعودی، 7 مصری، 3 لبنانی و 1 کویتی هستند. این گزارش را اف بی آی ارائه داده است. ضمیمه سوم به بررسی و معرفی مواضع رسمی برخی نهادهای اسلامی پیرامون 11 سپتامبر از جمله 1. موضع رسمی عربستان سعودی و نمایندگان آن در بیانیه مکه مکرمه در تاریخ 10/2/2002، 2. موضع دانشگاه الازهر پیرامون حوادث 11 سپتامبر، می پردازد. ضمیمه چهارم نیز به معرفی و بررسی فهرست تفصیلی جنبش های مقاومت در عراق می پردازد. بخش سوم کتاب نیز با سه فصل به بررسی این مطلب می پردازد که در سایه خصومت آمریکا با دو دسته جریانات مسالمت آمیز و خشونت گرا و دشمنی مستمر با حکومت های عربی و بی توجهی به قضایای جهان عرب و در رأس آن مسئله فلسطین و بالاخره گرایش های نژادپرستانه این کشور علیه اسلام و مسلمانان، چه آینده ای در پیش روی جنبش های اسلام سیاسی خواهد بود؟ سه فصل بخش فوق با عنوان های «روش مطالعه پدیده اسلام گرایی»، «چشم انداز جنبش های اسلامی پس از 11 سپتامبر» و «آینده جنبش های اسلامی پس از 11 سپتامبر»، به بررسی مسئله فوق می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما