loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهانگردی؛ ارتباطی میان فرهنگی: مطالعه تطبیقی الگوی غربی معاصر و الگوی اسلامی

ویراست دوم

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده محمدهادی همایون

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 356

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 32947 10003022
180,000 162,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جهانگردی پدیده ای چند بعدی است که در راه گسترش خود، بیشتر حوزه های تجربه و دانش بشری را درمی نوردد. از آن جا که جهانگردی یکی از فعالیت ها و پدیده های دیرپا در تاریخ بشر است که البته در طول زمان دچار تحولات شکلی جدی شده است، برای مطالعه آن و رسیدن به سیاست های مشخصی در این زمان ناچار از بازگشت به گذشته و مطالعه تمام اشکال گوناگون این پدیده در طول تاریخ تمدن های بشری هستیم.

کتاب «جهانگردی (ارتباطی میان فرهنگی)» در سه فصل با عنوان های «جهانگردی در جهان معاصر؛ یک رویکرد میان فرهنگی»، «جهانگردی در اسلام؛ یک رویکرد میان فرهنگی» و «جهانگردی در ایران؛ یک تحلیل سیاست گذاری» به مساله جهانگردی، فرهنگ و ارتباطات میان فرهنگی پرداخته است.

در این اثر، از آن جا که به جهانگردی با رویکرد میان فرهنگی پرداخته شده است، به فصل مشترک کشورها به ویژه کشورهای مسلمان تاکید دارد و آماری که در کتاب ارایه شده مربوط به این کشورهاست. همچنین پیوندی که میان جهان معاصر، اسلام و ایران وجود دارد از مسایلی به شمار می رود که کتاب در توسعه جهانگردی بر آن تاکید دارد.

تعریف جهانگردی، سیاستگذاری های آن، جهانگردانی که به کشورهای اسلامی و ایران سفر کرده اند، جهانگردان مسلمان، سیمای جهانگردی در اسلام، فرهنگ و بینش اسلامی، اصول فلسفی، اجتماعی و حقوقی آن، همچنین برنامه های توسعه عمرانی در ایران از برنامه سوم تا ششم در کتاب «جهانگردی» بررسی شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما