loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نامه ها و پیمان های سیاسی حضرت محمد (ص) و اسناد صدر اسلام

ناشر سروش

مترجم سید محمد حسینی

گردآورنده کتاب محمد حمیدالله

تحقیق و تنظیم کتاب محمد حمیدالله

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 800

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه نامه ها و پیمان های سیاسی پیامبر اکرم(ص) است که نخستین بار در بیروت منتشر و نسخه اصلی آن تاکنون بارها تجدید چاپ شده است.

این اثر در سال 1375 به عنوان یکی از کتاب های برگزیده سال در ایران شناخته شد.

نامه های پیامبر(ص) از سه بخش سرآغاز، متن و پایان فراهم شده است و با ""بسم الله الرحمن الرحیم"" آغاز می شود. در بیشتر نوشته ها بعد از بسم الله... ، نام پیامبر(ص) با یکی از لقب های او و پس از آن نام گیرنده نامه و متن نامه آمده است. متن نامه های پیامبر(ص) با جمله هایی چون: "سلام علیکم" یا "سلام علیک" و ... آغاز شده و گاهی نیز نامه بدون سلام آغاز گشته است. متن اصلی نامه ها معمولاً کوتاه، ساده و بی پیرایه و بیشتر با جمله "اما بعد" آغاز شده است و در پایان نامه ها نیز مهر منقوش به نام محمد رسول الله آمده است. از نکات جالب در همه نامه ها شرط پایداری بر اسلام است و با بررسی این نامه ها این نتیجه به دست می آید که در همه این نوشته ها، پیرامون چهار موضوع بنیادین "آیین اسلام و احکام آن"، "اخلاق اسلامی"،"مسائل مالی و اقتصادی" و"سیاست و ادارۀ جامعۀ اسلامی و برخورد با گروه های دیگر" گفت وگو شده است.

کتاب حاضر در چهار بخش تدوین شده است. بخش اول شامل نامه ها و اسناد روزگار پیش از هجرت پیامبر(ص) است. بخش دوم اسناد، نامه ها، و پیمان نامه های روزگار پس از هجرت ایشان را شامل می شود. بخش سوم مجموعه اسناد دوران خلفای راشدین را در بر می گیرد. بخش چهارم نیز حاوی پیوست های مرتبط با سه بخش قبلی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما