loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاملاتی در باب استاندارد از منظر اسلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33094 10003022
118,000 106,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

چگونگی و پیش از آن امکان یا عدم امکان بررسی مسائل علمی و نیازهای دنیایی بشر از منظر دین و به طور خاص اسلام، از جمله مسائل اساسی در حوزه کلام جدید و از دغدغه های اندیشه ورزان مسلمان به شمار می رود. اگرچه این موضوع در حوزه مبانی و کلیات بحث، بسیار مورد توجه بوده است، اما پرداختن به موضوع از منظر مصادیق، به صورت نسبی در حاشیه قرار گرفته است.
یکی از نمونه های این مصادیق، استاندارد و استانداردسازی است که به دلیل توسعه روزافزون گستره مفهومی و کاربردی آن جایگاه ویژه ای یافته است. استاندارد به مفهوم وسیع آن علاوه بر محصولات و فرآیند های تولیدی، امروزه در حوزه رفتار، گفتار، ارتباطات و ... و به تعبیری سبک زندگی بشر مطرح شده است. حال سؤال این است که آیا استاندارد و استانداردسازی از منظر اسلامی قابل مطالعه است؟ شیوه مطالعه و بررسی این موضوع چگونه است؟ آیا مفهومی با عنوان استاندارد اسلامی قابل تعریف است؟ اگر پاسخ مثبت است، مبانی، ابعاد و دامنه آن چگونه است؟ آیا در آموزه های اسلامی به ویژه آیات قرآن و سیره معصومین (ع) شواهدی مربوط به این موضوع یافت می شود؟ تجربه علمی و عملی مسلمانان در موضوع استاندارد و استانداردسازی چگونه است؟ و ...
مقالات این مجموعه تلاشی است از سوی تعدادی از پژوهشگران مدیریت اسلامی برای بررسی و پاسخگویی به این گونه سؤالات. پرداختن به این موضوع گامی است مقدماتی، اما در مسیری بزرگ، که ضمن توجه به مبانی و اصول حاکم در حوزه مدیریت اسلامی، با گذر از کلیات، یکی از مسائل کاربردی و نیازهای روز را مورد توجه قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما