loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چالش های پیش روی بانکداری اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33268 10003022
78,500 70,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر از سوی سه تن از صاحبنظران مشهور در حوزه بانکداری اسلامی به نگارش درآمده است. در این کتاب، مراحل توسعه بانکداری اسلامی در طول دو دهه گذشته ارزیابی شده است. همچنین چالش های بانکداری اسلامی، در ادامه دادن به عملکرد مناسب فعلی اش، در مواجهه با رقابت رو به رشد از سوی بانکداری متعارف و در مراحل توسعه و موفقیت اش، با آن ها مواجه می باشد، شناسایی و بررسی شده است. این تحقیق، بر روی مشکلات و چالش های پیش روی بانکهای اسلامی مشغول در بخش خصوصی، که در یک محیط ترکیبی با بانک های متعارف فعالیت می کنند، تمرکز می نماید، که این مجموعه از بانکها بخش عمده ای از بانکداری اسلامی را تشکیل می دهند.
روش شناسایی که در این تحقیق استفاده شده هم تحلیلی می باشد و هم تجربی. در بخش تحلیلی، ادبیات موجود در بحث بانکداری به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و لیسا جامعی از موضوعاتی که مرتبط با آینده بانکداری اسلامی می بودند، تدارک گردید. در بخش کاربردی، کوشش گردید تا اطلاعات آماری مرتبط با فعالیتهای اصلی بانکهای اسلامی، جمع آوری شود و با تکنیک های مختلف آماری مورد بررسی قرار گیرد. برای این تحقیق پرسشنامه ای 30 سؤالی تهیه و برای 100 نفر از محققین، بانکداران و فقها در سراسر جهان فرستاده شد. که 60 نفر از این افراد، فرم را پر کرده و آن را باز گرداندند. با توجه به اطلاعات بدست آمده، مشاهده شد که فقدان مهندسی مالی، عدم نقدینگی دارایی ها (به دلیل فقدان اسناد دارایی قابل معامله)، نتایج به وجود آمده از بحث جهانی سازی، فقدان بحث مشارکت در سود در بخش دارایی ها و فقدان سازوکار مناسب در چالش اول مواجه با بانکداری اسلامی در نظر گرفته شده اند.
کتاب فوق از پنج بخش تحت عناوین زیر تشکیل شده است. بخش اول با عنوان «قلمرو و روش شناسی». بخش دوم تحت عنوان «بررسی وضع موجود در مالیه اسلامی». بخش سوم با عنوان «چالش های پیش روی بانکداری اسلامی: ابعاد سازمانی (نهادی)». بخش چهارم با عنوان «چالش های پیش روی بانکداری اسلامی؛ ابعاد عملیاتی». بخش پنجم با عنوان «خلاصه، نتایج و پیشنهادت».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما