loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدیریت تعارض: از منظر صاحبنظران مدیریت و مکتب اسلام

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده فرشته میرزایی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 392

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33301 10003022
196,000 176,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مدیریت تعارض مهارتی است که با آن می توان هر نوع ناسازگاری درونی و اختلافات فردی و گروهی را که نام تعارض می توان بر آن گذاشت را اداره و حل و فصل نمود. شیوه های مختلفی جهت اداره تعارضات بین فردی وجود دارد که می توان به رفق و گذشت، مذاکره، ایجاد همبستگی بین اعضاء، اعمال قدرت، میانجیگری، حکمیت و مشاوره اشاره نمود. کتاب حاضر ضمن بررسی مفاهیم و تئوری های مطرح در زمینه تعارض و مدیریت به بررسی شیوه های اداره تعارض پرداخته و دیدگاه متخصصان مدیریت در زمینه هر یک از شیوه های هفت گانه مدیریت تعارض بیان نموده است. در این کتاب تلاش شده است در هر یک از موضوعات علاوه بر دیدگاه متخصصان مدیریت به دیدگاه مکتب مقدس اسلام نیز اشاره شود و اشتراکات و تفاوت های این دو دیدگاه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کتاب از دو فصل تشکیل شده است. فصل اول با عنوان «تعارض»؛ بیان می دارد که علّت اصلی ترس و واهمه از تعارض، عدم آگاهی کافی نسبت به ماهیت، سطوح، علل تعارض و مشاهده ی تجربیات ناموفّق مدیریت تعارض خود و یا اطرافیان و همکاران می باشد. از این رو در این فصل تلاش شده است اطّلاعات نظری مناسبی در باب تعارض، انواع نگرش های مکاتب مدیریتی نسبت به تعارض، انواع، علل، چرخه ی حیات و فرآیند شکل گیری تعارض در اختیار مدیران و علاقهمندان قرار گیرد. همچنین سعی شده است تا حد امکان، نظریات مکتب اسلام در ارتباط با موضوعات مختلف تعارض مطرح و با نظریات صاحب نظران مدیریت مورد مقایسه قرار گیرد.

فصل دوم با عنوان «مدیریت تعارض»؛ بیان می کند که تعارض به دلیل مصادیق و جلوه های متنوع و آثار مخرّب و مفید شدید و ضعیفش، نیازمند مدیریت آگاهانه و پیچیده می باشد. بر همین اساس متخصصان تئوری ها، سبک ها، راهبردها و شیوه های مختلفی را جهت اداره ی آن پیشنهاد نموده اند که از هر یک از آن ها باید در شرایط مناسبی بهره جست. در این فصل ابتدا مطالبی درباره ی تعاریف مدیریت تعارض بیان شده است، سپس در ادامه به بیان تئوری ها، سبک ها و راهبردهای مدیریت تعارض و شیوه های مدیریت تعارض پرداخته شده است. دیدگاه مکتب اسلام نیز در زمینه ی مدیریت تعارض ذکر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما