loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روح مجرد: یادنامه موحد عظیم و عارف کبیر حاج سید هاشم موسوی حداد (أفاض الله علینا من برکات تربته)

از اقدم و افضل تلامذه اخلاقی کبیر عارف بالله و بامرالله آیت الله العظمی حاج سید علی قاضی طباطبایی تبریزی

5 (1)

ناشر علامه طباطبایی

نویسنده سید محمدحسین حسینی طهرانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 813

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33470 10003022
275,000 261,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از شاگردان مکتب اخلاقی و عرفانیِ فرید عصر و حسنۀ دهر، عارف بی بدیل و موحّد بی نظیر، سیّد العلمآءِ العامِلین أفضل الفقهآءِ والمجتهدین مرحوم آیة الله العظمی حاج سیّد میرزا علی آقای قاضی قدَّس اللهُ تُربتَه المُنیفة ؛ مرحوم سیّد جلیل و عارف نبیل اهل توحید بحقّ معنی الکلمة حاجّ سیّد هاشم موسویّ حَدّاد أنارَ اللَهُ شَـَابیبَ قبرِهِ الشّریفِ مِن أنوارِه القاهرَةِ القُدسیَّة میباشد، که از قدیمی ترین تلامذۀ آن آیت إلهی محسوب ، و از قدرتمندترین شاگردان وی در سلوک راه تجرید و در نوردیدن و پشت سرگذاشتن عالم ملک و ملکوت و نشـآتِ تعیّن ، و ورود در عالم جبروت و لاهوت ، و اندکاک محض و فنای صرف در ذات احدیّت حضرت حقّ جلّ و علا می باشد. این کتاب یادنامه این موحد عظیم و عارف کبیر می باشد.

مطالبی از کتاب:
• منظور از معرفت و شهود و لقاء، فناء در ذات اوست.
• حاج سید هاشم برتر از ادراک مردم بود، او از جزئیت عبور کرده و به کلیّت پیوسته بود.
• حاجت های مردم غالبا امور مادی است و می خواهند وصله ای به وصله هایشان اضافه کنند.
• مردم چرا مکاشفه می خواهند؟ عالم سراسرش مکاشفه است.
• برای حرکت به سوی خدا باید به روایت"عنوان بصری"عمل کرد.
• در حوزه های علمیه باید درس عرفان عملی تدریس شود.
• عذاب های آسمانی نتیجه ناسپاسی و بی حرمتی به حقایق دین است.
• عرفای غیر شیعه در طول تاریخ یا عارف نبودند یا تقیه می کردند.

نهایت سیر هر موجودی فنای در موجود برتر و بالاتر از خود است. یعنی فنای هر ظهوری در مظهر خود و هر معلولی در علت خود و در نهایت سیر انسان کامل که همه قواد استعدادهای خود را به فعلیت رسانیده است، فنای در ذات احدیت است و فنای در ذات الله است و فنای در هو است، و فنای در مااله اسم اله و لا رسم له می باشد . انسیت غایت سر هر موجودی و غایت سیر مقصود در انسان کامل، و غیت سیر انبیا و مرسلین و ائمه طیبین صلوات الله و سلام علیهم و منظور و مراد صحیح از معرفت و نتیجه سلوکه و سیر به سوی مقام مقدس او ، و سیر عملی عرفانی و بحثهای علمی عرفا باالله جلت اسماوهم، نه چیز دیگر......... کار خوب در خارج از شخص خوب سر میزند، یعنی از شخص الهی و موجود و صاحب یقین. دراینصورت آن امر در خارج منشا اثر خواهد شد و ثمرات نیکو خواهد داد. اما اگر از شخص منغمر در کثرات سر زند که مستلزم غفلت از نفس و خدا و عرفان الهی و خلوت و حضور قلب در حال نماز بود، دیگر آن امر، امر مستحسن نیست، آن امر آلوده و زشت است. گرچه ظاهرش چشمگیر باشد و نزد افکار عمومی مردم و عامه خلایق از بهترین مثوبات به حساب آید. به علت آنکه نتیجه تابع اخس مقدمین است. یعنی تابع پست ترین از مقدمات. و هنگامی که کاری به ظاهر در خارج از تمام شرایط حسن و زیبایی آراسته بود ولی عامل، آنرا از روی ریا و یا هوای نفس ویا مقاصد غیر الهی انجام دهد، آن عمل در حقیقت زشت است نه زیبا و اثر مفید و نیکو از خود بجای نمی گذارد و مفید نخواهد شد. گرچه آرا و افکار عمومی آن را خوب و زیبا به شمار آورد.زیرا مناط، واقعیت آنست که خراب است و در نزد خداوند و موقت قیامت مقبول نخواهد شد. کار زیبا از شخص زیبا صورت می گیرد نه از شخص نازیبا، گرچه در خارج به صورت ظاهر خود را به انواع و اقسام پیرایه هایی از زیبایی وصله زده باشد . سرمه بر چشم کور، وی را بینا نمی کند و وسمه بر ابروان نابینایان اثری در دید و نور چشمانشان بجای نمی نهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما